اما و اگر‌های پرداخت ارز به دانشجویان خارج از کشور از زبان وزیر علوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اما و اگر‌های پرداخت ارز به دانشجویان خارج از کشور از زبان وزیر علوم

غلامی با اشاره روال پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان گفت: میزان ارز دانشجویی پرداختی به هیچ وجه کاهش پیدا نکرده است.
اما و اگر‌های ارز دانشجویی از زبان وزیر علومبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم درباره نحوه تهیه ارز دانشجویی، اظهار کرد: بر اساس مذاکراتی که با بانک مرکزی داشته‌ایم دانشجویانی که از وزارت علوم ارز دریافت می‌کند، می‌توانند از طریق سامانه‌ای که وجود دارد ثبت نام خود را صورت دهند و در یک بازه زمانی به بانک معرفی و ارز مورد نظر خودشان را دریافت می‌کنند.
وزیر علوم ادامه داد: تعدادی از دانشجویان برای دریافت ارز از کانال وزارت علوم اقدام نکردند و به صورت آزاد و اقدام قصد تهیه ارز دانشجویی داشته‌اند که با تلاشی و رایزنی که با بانک مرکزی انجام گرفت، مقرر شد این دانشجویان نیز از مراجع رسمی تأییدیه تحصیلی دریافت کنند و به بانک مرکزی معرفی شوند.

دانشجویان مدارک تحصیلی خود را به تأیید سفارتخانه‌ها برسانند
غلامی بیان کرد: یکی از پیشنهادات در این راستا و در واقع ساده‌ترین روش برای تهیه ارز دانشجویی به این شکل است که دانشجویان خارج از کشور مدارک تحصیلی خود را به سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌های ایران ارائه دهند تا با اخذ تأییدیه بتوانند ارز دانشجویی تهیه کنند.

وی اضافه کرد: سازمان امور دانشجویان در این زمینه می‌تواند دانشجویان را به خوبی راهنمایی می‌کند و پیگیر حل مسائل و مشکلات دانشجویان است.

نوبت دریافت ارز دانشجویی تا اواسط تابستان پر شده است
وزیر علوم در پاسخ به این سوال که دانشجویان ظرف چه مدتی با طی فرآیند مذکور می‌توانند ارز دریافت کنند، گفت: در حال حاضر نوبت دریافت ارز دانشجویی تا اواسط تابستان تکمیل شده است و ثبت نام‌ها به بعد از این تاریخ موکول می‌شود و این مسئله یکی از گلایه‌مندی‌‎های دانشجویان است چراکه دانشجویان تا زمان دریافت ارز دانشجویی در صورتی که پول آن‌ها به پایان رسیده باشد به مشکل می‌خورند.

وی ادامه داد: برای حل این مسئله ضرورت دارد که بانک مرکزی ظرفیت جدیدی را برای دانشجویان خارج از کشور در نظر بگیرد تا این دانشجویان به مشکل نخورند و در این زمینه وزارت علوم نقشی ندارد.

غلامی در پاسخ به شایعاتی مربوط به کاهش میزان ارز،توضیح داد: ارز دانشجویی به هیچ وجه کاهش نیافته است و همان رقم سابق است و رقم آن هزار دلار برای فرد مجرد و به ازای همسر و فرزند هر کدام ۵۰۰ دلار افزایش می‌یابد؛ ضمن اینکه شهریه نیز بر اساس گواهی دانشگاه پرداخت می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار