امروز آخرین مهلت ثبت‌نام برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی دوره بهمن ماه سال ۱۳۹۹ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که از روز یکشنبه 30 آذر آغاز شده بود، امروز پایان می‌یابد.

به گزارش ایسنا، متقاضیان پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۳۹۹ تکمیل نشده اند، باید توجه کنند که ثبت‌نام و انتخاب رشته به صورت اینترنتی تا آخر وقت امروز چهارشنبه سوم دی انجام می‌گیرد .

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جداول کدرشته محل های مربوط به پذیرش دوره مذکور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد و متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال 99 در مهلت مقرر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر 100 کدرشته) به روش اینترنتی اقدام کنند.

با توجه به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم) صورت خواهد گرفت؛ لذا همه متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی 3-3-6 ، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی باشند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت به عمل آمده و قبولی آنها لغو می شود.

همچنین متقاضیان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند 16 تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس https://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار