امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امروز آخرین مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی

فرصت ثبت نام در سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ساعت ۲۴ امشب ۱۴ اسفند پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی می‌توانند تا ۱۴ اسفند ۹۷ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir با ارسال مدارک و تکمیل فرم ثبت نام، برای شرکت در آزمون نام نویسی کنند.

برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود ندارد.

شرایط عمومی و اختصاصی در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام شده است.

زمان تمدید برای مراحل ثبت نام و ارسال مدارک آزمون سال جاری در نظر گرفته نشده است و داوطلبان در اسکن، آماده سازی و ارسال کامل مدارک دقت کنند زیرا پس از پایان مهلت ثبت نام، تغییر سهمیه به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

سهمیه‌های این دوره از آزمون دستیاری دندانپزشکی شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه بومی است.

سی و سومین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی ساعت ٩ صبح روز پنجشنبه ۶ تیرماه ۹۸ به طور همزمان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر شهر تهران، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز، کرمان، مشهد، یزد و همدان برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه آزمون از ساعت ١٨ روز دوشنبه ۳ تیر ۹۸ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و هر داوطلب موظف به پرینت کارت خود از روی سایت است. برای ورود به جلسه‌ی آزمون، همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت ملی ضروری است.

بر اساس مصوبات سی و پنجمین نشست شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در مورد بودجه بندی سوالات، ضرایب دروس و تراز نمرات آزمون دستیاری دندانپزشکی، در آزمون سال ١٣٩٨ رعایت خواهد شد.

بودجه بندی سوالات: ٣٠ سوال از درس پروتزهای دندانی، ٢٠ سوال از هر یک از دروس آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، پریودانتیکس، بیماری‌های دهان و فک و صورت، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی دهان و فک و صورت و زبان انگلیسی و ١٠ سوال از دروس دندانپزشکی جامعه نگر و مواد دندانی (مجموع: ۲۵۰ سوال).

نتایج اولیه و اسامی واجدان شرایط پذیرش (احراز حداقل ۵۰ درصد نمره آزمون)، پس از آماده شدن توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی، از طریق سایت اعلام خواهد شد.

آن دسته از داوطلبان که حداقل ۵۰ درصد نمره خام آزمون (بدون در نظر گرفتن ضرایب دروس و رشته‌ها، به استثنای درس زبان انگلیسی که با ضریب ٢ محاسبه می‌شود) را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته را خواهند داشت.

کارنامه حاوی نمره و رتبه (صرف نظر از اینکه داوطلب مجاز یا غیر مجاز به انتخاب رشته باشد) از طریق سایت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و تنها داوطلبانی که با در نظر گرفتن احراز حداقل ۵۰ درصد کل نمره خام آزمون، مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، می‌توانند رشته / محل‌های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویتِ دلخواه، در فرم انتخاب رشته / محلی که در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی همراه کارنامه به آنها ارائه می‌شود، انتخاب کنند.

داوطلب می‌تواند یک رشته را در تمام دانشگاه‌ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه، انتخاب کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار