امسال ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند/ استخدام نیروهای حق التدریس در اولویت باشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

امسال ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند/ استخدام نیروهای حق التدریس در اولویت باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقان مجلس با اشاره به اینکه امسال ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند، به راهکارهای حل این معضل اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت محمدجواد ابطحی در خصوص استخدام معلمین جدید در وزارت آموزش و پرورش گفت: قانون برنامه ششم از بکارگیری معلم تربیت شده از دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی سخن می‌گوید، اما با حادثه‌ای عجیب روبرو شده‌ایم و آن دادن آمارهای متناقص توسط وزارت آموزش و پرورش در این خصوص است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث اصلی جایگزینی معلمین بازنشسته این وزارتخانه برای سال تحصیلی 97-98 است که دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی تا چه میزان توانایی انجام این کار را دارند؛ در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن آنها امکان تربیت 7 هزار معلم را دارند در حالیکه امسال 60 هزار نفر خروجی داریم.

وی درباره راهکارهای خروج از این موضوع ادامه داد: در وهله اول باید نیروهای حق التدریسی و نهضتی که وضعیت نامشخصی دارند و هم اکنون در حال تدریس هستند، به کار گرفته شوند بعد از آن از گزینه‌های دیگر استفاده کرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم همچنین تصریح کرد: ساز و کار استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر طبق ماده 28 تعیین شده و آنها باید با گذراندن دوره‌های مختلف تدریس به خدمت آموزش و پرورش درآیند.

وی با انتقاد از تعطیلی مدارس تربیت معلم در گذشته بیان کرد: بسیاری از مشکلات ایجادشده به گذشته باز می‌گردد که با تعطیل کردن مراکز تربیت معلم ظلم بزرگی به آیندگان روا داشتند در حالی که طبق فرموده رهبری معلمین سوزنبانان انقلاب هستند و اگر کم و کاستی در این زمینه رخ دهد، باعث انحراف نسل‌های بعدی خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید شرایط تأمین معلم برای آموزش و پرورش فراهم شود و همه دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر مشکلات بوجود آمده را حل کنند و آموزش و پرورش در این مسیر باید راه و چاره‌ای در نظر بگیرد و به سرعت به فکر جایگزین نیروهای خروجی این وزارتخانه باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار