امسال ۹۰۰ هیات علمی جذب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امسال ۹۰۰ هیات علمی جذب دانشگاهها و مراکز آموزش عالی می شوند

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی گفت : در فراخوان اخیر جذب اعضای هیات علمی۹۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی کی نژاد در نشست دبیران هیات های اجرایی جذب موسسات پژوهشی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مظالعات فرهنگی اظهار داشت: هم اکنون ۹۸۰۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی مشغول فعالیت علمی هستند که ۵۸۰۰۰ نفر آنان در ۱۰ سال خیر جذب شده اند.

وی افزود: جذب ۵۸۰۰۰ هزار عضو هیات علمی در طی ۱۰ سال اخیر در دنیا کم نظیر است و نکته مهم این است که در میان افراد جذب شده به تعداد انگشت شمار فرد غیر منطبق با شئوون هیات علمی نداریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: جذب اعضای هیات علمی بر اساس طرح آمایش آموزش عالی و نیازهای اعلامی دانشگاهها صورت می گیرد و به همین علت همیشه تعداد متقاضیان بیشتر از افراد جذب شده است.

وی افزود: در گذشته حدود ۳۵۰۰۰ هزار نفر در یک فراخوان شرکت می کردند ولی اخیراً این تعداد به ۴۰۰۰ نفر کاهش یافته است که این موضوع در نتیجه بسترسازی های وزارت علوم و هیات عالی جذب صورت گرفته است.

رئیس هیات عالی جذب اعضای هیات علمی گفت: جذب اعضای هیات علمی بر اساس ارزیابی علمی و صلاحیت عمومی صورت می گیرد و اخیراً یک مرحله خود ارزیابی هم اضافه شده است ولی بیشتر فرآیند در خود دانشگاهها و مراکز پژوهشی و با رعایت شاخص های مشخص صورت می گیرد.

وی افزود: در فراخوان اخیر جذب اعضای هیات علمی، نزدیک به ۴۰۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کردند که پس از طی مراحل جذب و بر اساس نیاز دانشگاهها، ۹۰۰ نفر به عنوان عضو هیات علمی وارد دانشگاهها و موسسات علمی و پژوهشی خواهند شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار