امسال 130 هزار شغل در حوزه کسب و کار الکترونیکی ایجاد می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امسال 130 هزار شغل در حوزه کسب و کار الکترونیکی ایجاد می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد 130 هزار شغل در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی برای امسال خبر داد.
امسال 130 هزار شغل در حوزه کسب و کار الکترونیکی ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های ارتباطی شرکت صبا نت در جمع خبرنگاران از ایجاد 130 هزار شغل در حوزه کسب و کار الکترونیکی از سوی بخش خصوصی با حمایت دولت و تصویب قوانین از سوی مجلس خبر داد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص فیلترینگ هوشمند نیز گفت: فیلترینگ هوشمند در سه فاز اجرا خواهد شد، در حال حاضر فاز دوم به پایان رسیده و فاز سوم نیز در حال اجرا است و خوشبختانه پیشرفت‌‍‌ها در این خصوص مناسب بوده است.
اینترنت اشیاء، آینده آن در ایران و تسهیلات وزارت ارتباطات برای شرکت‌های خصوصی که وارد این حوزه می شود سوال دیگر خبرنگاران بود که واعظی درباره آن اظهار داشت: علاوه بر ایران در بسیاری از کشورهای جهان برای اینترنت اشیاء برنامه ریزی شده و پیش‌بینی‌ می‌شود تا چند سال آینده در کل جهان 50 میلیارد انسان، شی، محصولات و خدمات به اینترنت متصل باشند و مدارس، منازل، اتومبیل‌ها و کسب و کارها نیز هوشمند شود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: از دو سال گذشته در پژوهشگاه فناوری اطلاعات کمیته‌ای ویژه طرحی را برای اینترنت اشیاء آماده کرده و این طرح به صورت پایلوت در حال انجام است.
واعظی در پایان گفت: بخش خصوصی را تشویق می‌کنیم به سمت طرح اینترنت اشیا حرکت کند زیرا در کشور نیازمند سرمایه‌گذاری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی در زمینه یاد شده هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار