اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۶

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امشب؛ اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۶

اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور درباره كارنامه نتيجه انتخاب رشته و وضعيت علمي داوطلبان در هر كد رشته محل همراه با برنامه زماني مراجعه و مدارك مورد نياز براي شركت در مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي (مرحله ارزیابی تخصصی)آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه متمركز سال

بدين‌وسيله به اطلاع داوطلباني كه براساس كارنامه نتايج اوليه آزمون ورودي دوره دكتري «Ph.D» نيمه‌متمركز سال 1396 مجاز به انتخاب رشته شده و كدرشته محل‌هاي انتخابي خود را در سايت اين سازمان ثبت نموده‌اند، مي‌رساند: كارنامه نتيجه انتخاب رشته بر روي ‌سايت اين سازمان قرار دارد، لذا از كليه داوطلباني كه دريك يا چندكدرشته محل‌ انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم مي‌باشند، دعوت مي‌نمايد با توجه به نكات زير و براساس برنامه زماني درج شده در ذيل اين اطلاعيه، با همراه داشتن مدارك لازم براي انجام مصاحبه به هر يك از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مراجعه نمايند.

1- منحصراً داوطلباني مي‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي براي انجام مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي اقدام نمايند كه كدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمي لازم را مطابق كارنامه كسب كرده باشند.

2- باتوجه به اينكه در برنامه زماني انجام مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي (مرحله ارزیابی تخصصی )ز داوطلبان توسط برخي از دانشگاهها و موسسات آموزش عالي امكان تغيير وجود دارد، به كليه داوطلبان معرفي‌شده، توصيه اكيد مي‌گردد حتماً قبل از مراجعه براي مصاحبه، به سايت اطلاع‌رساني دانشگاه و يا موسسه آموزشي ذيربط مراجعه نمايند.

3- آن‌دسته از داوطلباني كه پس از شركت در مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي در رديف پذيرفته‌شدگان نهايي دوره روزانه آزمون دوره‌ي دكتري (Ph.D) نيمه متمركز سال 1396 قرار بگيرند، مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون دكتري سال 1397 نخواهند بود.

4- با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالي يا مكاتبات واصله از موسسات آموزش عالي، تغييراتي درظرفيتهاي بعضي ازكدرشته‌محلها صورت گرفته است كه گزينش نهايي و معرفي داوطلبان قبولي براساس ظرفيت نهايي صورت خواهد گرفت.

5- به اطلاع آن‌دسته از داوطلبان رشته امتحاني مدرسي معارف اسلامي ( كد 2180) مي‌رساند؛ از آنجاكه شرط ورود داوطلبان متقاضي در كدرشته امتحاني مذكور به دانشگاه، علاوه بر كسب نمره علمي لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرايط عمومي رشته مدرسي معارف اسلامي و نتيجه مصاحبه‌اي كه توسط معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها انجام خواهد شد، مي‌باشد، لذا اين‌دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنين شرايط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شركت در آزمون مذکور (دفترچه شماره 1)، حداكثر تا 7 روز پس از اعلام نتايج اوليه، براي طي مراحل پذيرش به پايگاه اطلاع رساني معاونت امور دفاتر، اساتيد و مبلغان(به نشاني www.asatid.org) مراجعه و ضمن ثبت‌نام در اين سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوي معاونت مذكور باشند. بديهي است عدم ثبت‌نام در اين سامانه به منزله انصراف از تحصيل در اين رشته تلقي مي‌گردد. در پايان لازم به ذكر است كه در گزينش نهايي، وضعيت علمي داوطلباني كه نتيجه مراحل مذكور از سوي معاونت فوق‌الذكر به صورت منفي به اين سازمان اعلام گردد، مورد بررسي قرار نخواهد گرفت.

6- كليه داوطلباني كه انتخاب رشته نموده‌اند، وضعيت علمي آنها (از نظر اینکه حدنصاب کد رشته، یارشته های انتخابی رادارا می باشند یاخیر)در كارنامه در هريك از كدرشته‌محل‌هاي انتخابي منعكس گرديده است، چنانچه داوطلبان درخصوص كارنامه نتايج انتخاب رشته سوالاتي داشته باشند، لازم است حداكثر تا تاريخ 96/3/10 منحصراً از طريق سيستم پاسخگويي اينترنتي در سايت سازمان تقاضاي خود را ارسال نمايند. به تقاضاهايي كه به نحو ديگري و يا بعد از تاريخ فوق ارسال گردد، پاسخ داده نخواهد شد.

7- كليه داوطلباني كه در كدرشته محل‌هاي انتخابي داراي حدنصاب نمره علمي لازم به منظور شركت در مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالي هستند، چنانچه تمايل به شركت در مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي) دانشگاه‌هاي ذيربط را دارند، لازم است از طريق سايت سازمان از تاريخ 96/3/7 لغايت 96/3/16 براي انجام بررسي صلاحيت‌هاي عمومي، نسبت به واريز مبلغ 330.000 (سيصد و سي هزار) ريال از طريق پرداخت الكترونيك در سايت سازمان سنجش آموزش كشور اقدام نموده و سپس نسبت به تكميل فرم مشخصات بررسي صلاحيت‌هاي عمومي مندرج در سايت اطلاع رساني اين سازمان اقدام و آن را از طريق سيستم اينترنتي به سازمان ارسال و كد پيگيري مربوط را دريافت نمايند. بديهي است داوطلباني كه در اين خصوص اقدام نكنند، از مراحل گزينش نهايي حذف خواهند شد.

8- گزينش نهايي داوطلبان در هر كدرشته‌محل براساس ضوابط مندرج در دفترچه‌هاي راهنماي اين آزمون و حدنصاب تعيين شده توسط دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در هر كدرشته محل و با توجه به اولويت كدرشته‌محل‌هايي كه براي مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي معرفي شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

9- كليه داوطلباني كه از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی مبادرت به انتخاب كدرشته محل‌هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي نموده‌اند لازم است به منظور اطلاع از نحوه و چگونگي انجام مرحله مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي و ساير مراحل گزينش به سايت دانشگاه مذكور مراجعه نمايند.

مدارك لازم كه داوطلبان داراي حدنصاب مي‌بايست همراه خود داشته باشند:

1- اصل مدرك كارشناسي ارشد (فوق ليسانس) یا کارنامه ریز نمرات .

تبصره – داوطلباني كه دانشجوي سال آخر دوره كارشناسي‌ارشد و يا دكتري حرفه‌اي بوده و حداكثر تا تاريخ 96/6/31 فارغ‌التحصيل مي‌شوند (اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك مطابق فرم مندرج در صفحه 40 دفترچه راهنماي شركت در آزمون مذكور و يا فرم مندرج در صفحه 96 دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي).

2- اصل مدرك كارشناسي (ليسانس) یا کارنامه ریز نمرات.

تبصره 1- آن‌دسته از داوطلباني كه فارغ‌التحصيل دوره كارشناسي ناپيوسته مي‌باشند علاوه بر اصل مدرك كارشناسي ناپيوسته مي‌بايست اصل مدرك كارداني را نيز ارائه نمايند.

تبصره 2 – كساني كه به دلائلي قادر به ارائه اصل مدرك يا مدارك‌ مندرج در بندهاي 1 و 2 فوق نمي‌باشند، لازم است اصل گواهي تأييد شده توسط دانشگاه يا مؤسسه آموزش عالي محل اخذ مدرك را به همراه داشته باشند.

3- اصل شناسنامه و يا كارت ملي براي تطبيق مشخصات شناسنامه‌اي معرفي شده با مشخصات اطلاعات ارسالي از سوي اين سازمان.

4- اصل گواهي به انضمام حكم كارگزيني مبني بر اينكه عضو هيات علمي «رسمي- قطعي» و يا «رسمي- آزمايشي» تابعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري بوده كه به تأييد بالاترين مقام مسئول نيز رسيده باشد، براي آن‌دسته از افرادي كه از امتياز مربي در اين آزمون استفاده نموده‌اند.

5- کلیه مستندات مربوط به سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی.

6- ارائه طرح‌واره به دانشگاه محل مصاحبه در رشته‌هاي پژوهش محور. (منظور از طرح واره، طرح اوليه رساله متقاضيان رشته محلهاي پژوهش محور است كه در راستاي طرح پژوهشي تقاضامحور كه از طرف مؤسسه اعلام شده است توسط داوطلب تهيه و تدوين و در زمان انجام مصاحبه و بررسي سوابق آموزشي، پژوهشي، فناوري بصورت مكتوب ارائه مي‌شود.)

7-سایر مدارکی که دانشگاهها وموسسات آموزش عالی حسب درمورد سایت خود اعلام نموده اند.

دریافت فایل جدول برنامه زماني مصاحبه و بررسي سوابق علمي و پژوهشي، از داوطلبان داراي حدنصاب نمره علمي در آزمون دكتري نيمه متمركز سال 1396 «Ph.D» فرمت PDF

جهت مشاهده نتایج و اطلاعیه اینجا کلیک نمایید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار