امشب آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۸/ مهلت تمدید نمی‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: مهلت انتخاب رشته کدرشته های با آزمون کنکور ۹۸ ساعت ۲۴ امروز شنبه ۲۶ مرداد پایان می‌پذیرد و این مهلت تمدید نخواهد شد.

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تا ساعت ۸ صبح امروز از تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز تعداد ۳۷۳ هزار و ۸۹۳ داوطلب معادل ۴۴.۹۲ درصد از مجازین، انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند.

وی به داوطلبان توصیه کرد در مهلت باقیمانده با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه های آزمایشی مجاز و اصلاحات اعلام شده، نسبت به انتخاب ۱۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته های مجاز اقدام کرده و به ترتیب تقدم علاقه آنها را در فرم مربوطه ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: پس از تایید نهایی داوطلب، سیستم انتخاب رشته یک شماره ۱۵ رقمی در صفحه‌ای مجزا به عنوان رسید انتخاب رشته به داوطلب می دهد که به منزله تکمیل فرآیند انتخاب رشته داوطلب است. داوطلبان رسید ۱۵ رقمی را نزد خود نگه دارند.

وی گفت: داوطلبانی که پیش از این انتخاب رشته کرده اند نیز می توانند در مهلت باقیمانده نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۸ ثبت نام کردند که از این میان، تعداد یک میلیون و ۱۸ هزار و ۷۰۳ داوطلب در جلسه آزمون در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه ۹۸ حاضر بودند که از این تعداد، ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز  به انتخاب رشته شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار