امکان استخدام در آموزش و پرورش با اعمال فشار نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

امکان استخدام در آموزش و پرورش با اعمال فشار نیست

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش دستگاهی نیست که افراد با اعمال فشار و تحصن بخواهند در آن استخدام شوند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من»، خواستار جذب مصاحبه شوندگانی که درآزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 97 ماده 28 شرکت کردند هستند.

البته این درخواست در قالب پویش‌های متفاوتی چون اعتراض به ظرفیت محدود آزمون استخدامی تیر 97 ماده ۲۸ آموزش و پرورش نیز مطرح شده است.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: اینکه تعدادی از کسانی که در آزمون استخدامی پذیرفته نشدند در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع می‌کنند را کاملاً غیرقانونی می‌دانم و کاملا نسبت به این قضیه گلایه‌مند هستم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش دستگاهی نیست که با اعمال فشار، تحصن و شلوغ کردن جلوی وزارتخانه بخواهند در آن استخدام شوند.

الهیار ترکمن تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تابع قوانین اداری و استخدامی کشور است؛ به عبارت دیگر ما دستگاه مجری هستیم و دستگاه سیاست‌گذار نیستیم بلکه این سیاست‌ها از طرف سازمان اداری و استخدامی ابلاغ می‌شود و ما باید اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: در خصوص آزمون استخدامی اخیر نیز چند برابر ظرفیت پذیرش انجام شد و بر اساس سیاست‌های اعلامی یعنی تراز نیروها و رشته‌های مختلف جغرافیایی و مصاحبه برای معلمی، افراد انتخاب شدند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که این افراد اعلام می‌کنند که ما نمره علمی را آورده‌ایم اما پذیرفته نشده‌ایم، گفت: این افراد بر اساس چند برابر ظرفیت انتخاب شده‌اند و آنها نمی‌توانند تعیین کنند که آموزش و پرورش ظرفیت دارد یا خیر بلکه طرف حساب ما سازمان امور استخدامی و سازمان سنجش است یعنی بر اساس ضوابط تعیین شده افراد به کار گرفته می‌شوند.

وی تصریح کرد: ‌گروهی که بر اساس فرایندهای قانونی نمی‌توانند وارد آموزش و پرورش شوند و با اعمال فشار و تجمع می‌خواهند در این وزارتخانه استخدام شوند و این افراد با این روش نشان می‌دهند که صلاحیت معلمی را ندارند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار