امکان اعتراض به کارنامه آزمون ارشد فراگیر تا ۱۵ بهمن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امکان اعتراض به کارنامه آزمون ارشد فراگیر تا ۱۵ بهمن

داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد پیام نور پس از مشاهده کارنامه آزمون تا ۱۵ بهمن ماه فرصت دارند درخصوص مندرجات کارنامه خود سوالات را به صورت اینترنتی ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره های فراگیر تحصیلات تکمیلی (دانش پذیری کارشناسی ارشد) دانشگاه پیام نور بهمن ماه سال۱۳۹۷ (نوبت نوزدهم) منتشر شد.

داوطلبانی که اسامی آنان به عنوان پذیرفته شده نهایی آزمون اعلام شده می توانند برای اطلاع دقیق از تاریخ و چگونگی ثبت‌نام خود ۲۴ ساعت بعد از زمان اعلام اسامی به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور به نشانی https://pnu.ac.ir مراجعه و بر اساس زمانبندی که اعلام خواهد شد همراه بامدارک لازم برای ثبت نام اقدام کنند.

عدم مراجعه به موقع برای ثبت نام بمنزله انصراف قطعی از تحصیل آنان تلقی می‌شود.

کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون همزمان با اعلام نتیجه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است، با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است.

با این حال داوطلبان پس از مشاهده کارنامه آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در صورتی که درخصوص مندرجات کارنامه خود سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۱۵ بهمن ۹۷ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند. به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۱۵ بهمن ۹۷ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام شامل اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه. (دو برگ)، اصل و تصویر کارت ملی، ۶ قطعه عکس ۴×۳ جدید تمام رخ با زمینه روشن تهیه شده در سالجاری و پشت نویسی شده و  اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷ که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد، است.

شورای گسترش آموزش عالی به منظور هماهنگی در اجرای مصوبات جلسه ۴۳۲ مورخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسات ۲۲۱ مورخ ۲۳ فروردین ۹۰ و ۲۵۲ مورخ ۵ دی ۹۱ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه مربوط و جلسه ۷۴۸ مورخ ۱۷ بهمن ۸۸ شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی، با هدف کمک به ادامه تحصیل آن عده از دارندگان مدرک معادل که موفق به قبولی در آزمون‌های جامع دارندگان مدرک معادل نشده‌اند، طی آیین‌نامه شماره ۷۷۶۳۳/۲ مورخ ۲۸ مرداد ۹۲ مقررات جدید ابلاغ شده توسط معاون آموزشی وزارت علوم را اعلام کرد.

بر اساس این مصوبه مقرر شده است: «آن عده از دارندگان مدرک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ مورخ ۳ آذر ۷۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دوره‌های معادل پذیرفته شده‌اند، مشمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

تذکر: بر اساس مصوبه ۷۷۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۲۶ آبان ۹۴ دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، از تسهیلات مصوبه فوق برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار می‌شوند.

آن عده از دارندگان مدرک معادل که بعد از تاریخ ابلاغ مصوبه فوق‌الذکر، در دوره معادل شرکت کرده و پذیرفته شده‌اند، به دلیل ممنوعیت برگزاری دوره معادل، در شمول این مصوبه قرار نمی‌گیرند و با مدرک معادل حق شرکت در آزمون‌های ورودی دوره‌های بالاتر را ندارند.

آن عده از دارندگان مدرک معادل کارشناسی که در دوره‌های با مجوز شورای گسترش آموزش عالی، برنامه‌های درسی دوره را برابر برنامه‌های مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گذرانده‌اند، اجازه دارند در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر (که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود) شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون، ادامه تحصیل دهند.

آن عده از دارندگان مدرک معادل کارشناسی که در دوره‌های فاقد مجوز شورای گسترش آموزش عالی وارد شده‌اند، مشروط بر اینکه برنامه‌های درسی دوره مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را رعایت کرده باشند، اجازه دارند در آزمون‌های مقاطع بالاتر شرکت کنند.

این عده از داوطلبان در صورت قبولی در آزمون ورودی مقطع بالاتر موظفند تا ۲۰ درصد واحدهای دوره را به تشخیص دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی پذیرنده، به عنوان دروس جبرانی بگذرانند و در صورت قبولی و کسب حداقل میانگین ۱۲ در دروس مذکور، تحصیل خود را در مقطع بالاتر ادامه دهند.»

دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۷ دانش‌آموخته شوند، می‌توانند در رشته قبولی ثبت‌نام کنند.

این داوطلبان باید فرم مخصوص معدل (مندرج در انتهای دفترچه راهنمای ثبت‌نام) مبنی بر تعداد واحد و معدل واحدهای گذرانده را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ را که قبلا تکمیل و به تایید دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی رسانیده‌اند در زمان ثبت‌نام به مرکز محل قبولی ارائه کنند.

بر اساس مصوبه شماره ۳۶۸ مورخ ۳ بهمن ۷۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی، طلاب و فضلای حوزه علمیه که بر اساس مدارک صادر شده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و یا خراسان رضوی دوره سطح دو را با موفقیت گذرانده‌اند، همانند دارندگان مدارک کارشناسی در رشته‌های علوم انسانی می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند.

این متقاضیان فقط می‌توانند در رشته‌های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (مخصوص آقایان) نیز از دیگر مدارک مورد نیاز ثبت نام است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار