امکان افزایش جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت وجود دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امکان افزایش جذب دانشجویان دانشگاه صنعت نفت وجود دارد

معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت گفت: فارغ‎التحصیلی که مراحل استخدامی شامل مصاحبه، طب صنعتی و گزینش را پشت سر بگذارد، استخدام می‎شود.
به گزارش شانا، کریم سلحشور با بیان این مطلب، به فرآیند استخدام در وزارت نفت شامل ۲ مرحله آزمون کتبی و مصاحبه اشاره کرد و افزود: در سال‎های پیش با وجود آن‌که نسبت به استخدام فارغ‎التحصیلان مرتبط با صنعت نفت کشور اقدامی صورت نگرفته، اما برای فارع‎التحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت تعدادی سهمیه پس از کسب مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی، فارغ‎التحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت، در صورت نیاز وزارت نفت به جذب نیرو و وجود مجوز جذب، از آزمون کتبی معاف هستند؛ اما طبق مقررات باید مرحله مصاحبه را پشت سر بگذرانند.
سلحشور با اشاره به جذب ۱۵۰ نفر از فارغ‎التحصیلان گروه «الف» دانشگاه صنعت نفت در سال گذشته و ادامه این روند امسال، عنوان کرد: در سال جاری نیز مجوز جذب ۲۰۰ نفر از این فارغ‎التحصیلان از سازمان امور اداری و استخدامی گرفته شده است.
وی یادآور شد: با توجه به مجوز دریافت شده که امکان جذب ۲۰۰ نفر را می‎دهد، وزارت نفت باید به طور طبیعی نسبت به فراخوان و مصاحبه تعدادی از فارغ‎التحصیلان اقدام می‎کرد، اما با دستور وزیر نفت، همه ۸۰۰ نفر فارغ‎التحصیل گروه «الف» که اسامی‎شان در بانک اطلاعاتی موجود بود، بدون توجه به تعداد مدنظر در مجوز استخدامی، برای مصاحبه دعوت شدند.
معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت با بیان این‎که بخش نخست مصاحبه دعوت‏‌شدگان انجام شده است، ادامه داد: هر فارغ‎التحصیلی که مراحل استخدامی شامل مصاحبه، طب صنعتی و گزینش را پشت سر بگذارد، استخدام می‎شود.
سلحشور گفت: بر اساس مقرراتی که مربوط به دیروز و امروز نیست و از سال‎ها پیش به آن استناد می‎شده است، مصاحبه در ۲ بخش تخصصی و ارزیابی روان‎شناختی انجام می‏شود؛ هدف از مصاحبه تخصصی، ارزیابی فعالیت‎ها، دانش فنی و تخصصی، توانمندی‎ها، مهارت‎ها و قابلیت‎های متقاضی است و در بخش روانشناختی مصاحبه، مواردی از جمله سازگاری روانشناختی، نحوه تعاملات فردی، مهارت‎های اجتماعی و مقابله‎ای متقاضی ارزیابی می‎شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار