امکان افزایش ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی پزشکی در مناطق محروم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امکان افزایش ظرفیت پذیرش تحصیلات تکمیلی پزشکی در مناطق محروم

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شد که ظرفیت پذیرش را در دوره‌های تحصیلات تکمیلی پزشکی مناطق محروم افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی درباره تسری ظرفیت ۳۰ درصد مناطق محروم به دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و دستیاری فوق تخصصی گفت: برای فلوشیپ و رشته‌های فوق تخصصی پزشکی این اجازه به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده است که اگر بخواهند ظرفیت بیشتری ایجاد کنند می‌توانند آن را در مناطق محروم ایجاد کنند.

بر اساس گزارش مفدا، بر اساس قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی آمده است:

(اصلاحی در ۱۰ مهر ۱۳۹۲) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است ۳۰ درصد ورودی‌های رشته‌های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته‌های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان‌ها و در چهارچوب نظام سطح‌بندی پذیرش کند.

تبصره ۱ (اصلاحی در ۱۰ مهر ۱۳۹۲) تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه‌برابر مدت تحصیل است و قابل خرید و جابه‌جایی نمی‌باشد.

تبصره ۲ (الحاقی در ۱۰ مهر ۱۳۹۲) ارائه مدرک تحصیلی مشمولان مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز است و نامبردگان در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند.

تبصره ۳ (الحاقی در ۱۰ مهر ۱۳۹۲) تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاه‌های استان مربوطه در اولویت است. در صورتی که داوطلب مذکور نمره لازم برای تحصیل در دانشگاه‌های دیگر را کسب کرده باشد، تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.

تبصره ۴ (الحاقی در ۱۰ مهر ۱۳۹۲) ادامه تحصیل در مقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولان این بند امکان‌پذیر است.

تبصره ۵ (الحاقی در ۱۰ مهر ۱۳۹۲) نقل و انتقال مشمولان این بند تابع مقررات این قانون است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار