امکان مهارت آموزی در حین تحصیل برای دانشجویان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمانی گفت: دانشگاه پیام نور شرایط مهارت آموزی در حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم کرد تا در هنگام فراغت از تحصیل بتوانند جذب بازار کار شوند.

 

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد کسب و کار‌های کوچک دانش‌آموختگان به امضاء رسید.

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم امضای این تفاهم نامه همکاری اظهار کرد: دانشگاه پیام نور ادای رسالت اجتماعی را برای اشتغال جوانان آینده ساز کشور بویژه در شرایط اقتصادی کنونی مهم‌ترین وظیفه خود می‌داند و از سال گذشته با عقد تفاهم نامه‌هایی با کانون کارفرمایان و همچنین معاونت توسعه روستایی شرایط مهارت آموزی در حین تحصیل را برای دانشجویان فراهم کرد تا در هنگام فراغت از تحصیل بتوانند جذب بازار کار شوند.

او دانشگاه پیام نور را دارای ظرفیت‌ها و خصوصیات منحصر به فرد دانست و افزود: این دانشگاه به لحاظ محتوا محور بودن و برگزاری آزمون‌های آنلاین در سراسر کشور، از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است که می‌تواند با در اختیار گذاشتن این ظرفیت‌ها امکاناتی را برای دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه فراهم کند تا بتوانند بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار شوند.

زمانی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور می‌تواند با ارتقای سطح فناوری و نوآوری در تعاونی‌ها و افزایش مهارت‌های عملی دانش آموختگان، ضمن ایجاد ارتباط موثر بین شرکت تعاونی و گروه‌های خلاق، نوآور و کارآفرین و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی راه را برای ایجاد کسب و کار‌های کوچک نوبنیان و دانش محور باز کند.

تعاونی جوانان و دانشجویان دانشگاه پیام نور تشکیل می‌شود

محمدجعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با عنوان اینکه خاک دانشگاه پیام نور حاصلخیز است و باید ارزش افزوده اقتصادی را برای کشور با استفاده از منابع دانشگاه پیام نور تامین کنیم، گفت: این معاونت حاضر است تعاونی جوانان و دانشجویان دانشگاه پیام نور را راه اندازی کند.

او در مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور با اشاره به جایگاه مهم تعاون در اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: نگاه ویژه به توسعه بخش تعاون، مبتنی بر باور‌های دینی و انقلابی و ماهیت عدالتخواهانه آن است.

کبیری با عنوان اینکه با آسیب شناسی وضعیت بخش تعاون در کشور ایران درمی یابیم که رکن این بخش فاقد رکن فرهنگ کارگروهی و روحیه کارآفرینی اجتماعی است، گفت: مهم‌ترین مراکزی که می‌توانند تامین کننده این رکن و ارتقای روحیه کارآفرینی و نوآوری در کشور شوند، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند.

او با اعلام حمایت مادی و معنوی و همکاری همه جانبه با دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور قشر عظیمی از دانشجویانی را تحت پوشش داد که یا شاغل هستند و یا می‌خواهند از آموزش‌های کسب شده برای شغل و کارآفرینی استفاده کنند. این دانشگاه بهترین مرکز برای تعامل با بخش تعاون است.

کبیری گفت: دانشجویان دانشگاه پیام نور، زمینه تبدیل به کارآفرین موفق را دارا هستند و معاونت تعاون در حوزه فناوری، نوآوری و پژوهشی می‌تواند با این دانشگاه همکاری گسترده‌ای داشته باشد.

او با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت طرفین افزود: این همکاری بستری برای تاسیس مراکز نوآوری و حمایت از تعاونی‌های نوبنیان خواهد شد.

کبیری کمک به بخش R&D تعاون‌ها و حمایت از استارتاپ‌ها و تعاونی‌های نوینی که جوانان محوریت کار را برعهده دارند، در راس برنامه‌های معاونت تعاون دانست و گفت: این معاونت آمادگی دارد بصورت پایلوت این اقدام را با استفاده از زیرساخت‌های موجود در دانشگاه‌های پیام نور استان‌ها و با محوریت حضور کارآفرینان جوان که در حین تحصیل نیز، ارزش افزوده اقتصاد را در قالب یک بنگاه اقتصادی ایجاد می‌کنند، آغاز کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار