امیدواریم پذیرش دانشجوی خارجی از سال آینده در دانشگاه آغاز شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امیدواریم پذیرش دانشجوی خارجی از سال آینده در دانشگاه آغاز شود

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به اینکه پذیرش دانشجوی خارجی در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی قرار دارد، گفت: مقدمات کار در حال انجام است و امیدواریم پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه از سال آینده در مراکز علمی کاربردی آغاز شود.

دکتر مسعود خداپناه در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: پذیرش دانشجوی خارجی جزو دستور کار دانشگاه علمی کاربردی است و در استان‌های مرزی، ضرورت و امکان بیشتری برای تحقق آن وجود دارد. دانشگاه علمی کاربردی در خوزستان نیز به دنبال جذب دانشجوی خارجی است. تاکنون با روسای دانشگاه‌های بصره در این زمینه مذاکرات مختلفی داشته‌ایم و درباره مقدمات کار و شرایط انجام آن به صورت مفصل بحث شده است.

وی افزود: امیدواریم یک جلسه برای نهایی شدن پذیرش دانشجو با حضور دکتر امید، رییس دانشگاه علمی کاربردی داشته باشیم و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این زمینه امضا شده و پذیرش دانشجو بین‌المللی از سال آینده در مراکز علمی کاربردی آغاز شود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان گفت: براساس بررسی‌های انجام شده، تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه علمی کاربردی به سه صورت امکان‌پذیر است؛ دانشجویان عراقی می‌توانند پیش از اینکه وارد کلاس‌های ما شوند یک دوره شش ماهه آموزش زبان فارسی را گذرانده، پس از آن وارد کلاس‌های عادی دانشگاه شوند یا اینکه در کلاس‌هایی که مخصوص دانشجویان بین‌المللی خواهد بود، دروس به زبان انگلیسی تدریس شوند.

خداپناه ادامه داد: روش دیگر این است که کلاس‌های نظری این دانشجویان در دانشگاه بصره و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در ایران برگزار شوند. دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجو به دو شیوه اول را دارد. باید جمع‌بندی‌های لازم انجام شوند تا مساله تایید مدارک شخصی و تحصیلی و… این دانشجویان با سرعت انجام شود.

وی گفت: با توجه به مطرح بودن مساله بازسازی کشور عراق، دانشجویان بیشتر متقاضی تحصیل در رشته‌های مختلف فنی مهندسی مانند عمران، ساختمان، راه، برق و… و همچنین رشته‌های خدماتی مانند مدیریت مالی، حسابداری و… هستند. مراکز علمی کاربردی حفاری، نفت، سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی در خوزستان می‌توانند خدمات مناسبی به این دانشجویان بدهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار