انتشار جزئیات ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۳۹۶ آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۹۶ دانشگاه سیستان و بلوچستان

شرایط و نحوه ثبت‌نام در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون استعدادهای درخشان سال ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام دوره های بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی واحدها و مراکز آموزشی وابسته دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با انتخاب رشته داوطلبان از اول تیر ماه آغاز خواهد شد. متقاضیان این دوره لازم است با مطالعه دقیق مفاد دفترچه راهنما در ارتباط با شرایط و ضوابط ثبت نام نسبت به تهیه کارت اعتباری و ثبت نام در این دوره اقدام نمایند.

براساس بخشنامه شماره ۷۰/۱۹۱۷۱ مورخ ۹۴/۳/۲۶ موضوع آئین نامه جامع پذیرش بدون آزمون استعداد های برتر و فارغ التحصیلان ممتاز برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در دانشگاه آزاد اسلامی:

بند ۱: کلیه حائزین شرایط درخواست کننده دوره کارشناسی ارشد شامل استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز براساس حداقل معدل ۱۶ برای رشته های غیر علوم انسانی و ۱۷ برای رشته های علوم انسانی و سایر شرایط مندرج در شیوه نامه اجرایی براساس امتیازات حاصل از معدل و سایر شاخص های مرتبط ارزیابی و براساس ظرفیت ۱۰ درصدی برای هر یک از رشته/محل های انتخابی گزینش علمی خواهند شد.

بند ۲: پذیرش دانش آموختگان واجد شرایط در هر سال تحصیلی تنها برای یک بار و فقط در همان سال در رشته همنام و متجانس امکان پذیر است.

بند ۳: ترم تابستانی و مرخصی بدون احتساب سنوات جزء نیمسال های تحصیلی محسوب نمی شوند مشروط به این که تعداد نیمسال های تحصیلی برای دوره کارشناسی پیوسته ۸ نیمسال و برای دوره کارشناسی ناپیوسته ۴ نیمسال بیشتر نشود.

بند ۴: دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (مانند بیماری، مأموریت والدین یا همسر، ازدواج و طلاق و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز این شیوه نامه شود در صورت تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

بند ۵: دانش آموختگان (کارشناسی ناپیوسته) رشته هایی که براساس سرفصل مصوب طول مدت تحصیل آنان حداقل ۵ نیمسال تعریف شده باشد می توانند از مزایای این آئین نامه برخوردار شوند (این موضوع شامل دروس پیش نیاز دانشگاهی نمی شود و تنها سرفصل مصوب ملاک عمل خواهد بود).

بند ۶: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده مجاز نیست.

بند ۷: دانشجویانی که دارای دروس معادل سازی شده باشند، شامل پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) نمی شوند.

تذکر ۱: داوطلبان دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهای درخشان) مجاز به انتخاب حداکثر ۱۰۰ رشته/محل از یک مجموعه از جدول شماره یک این دفترچه راهنما می باشند.

تذکر ۲: داوطلبان پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته که مشمول خدمت وظیفه عمومی می باشند بایستی شرایط اشاره شده در مورد مشمولان وظیفه عمومی مندرج در این دفترچه راهنما (جدول شماره ۳) را عیناً دارا باشند.

داوطلبان این دوره می توانند با پرداخت مبلغ ۴۰۰۰۰۰ ریال یک کارت اعتباری ثبت نام خریداری نمایند.

تذکر مهم: متقاضیان شرکت در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته بدون آزمون (استعدادهای درخشان) باید رشته ای متجانس و همنام با رشته فارغ التحصیلی دوره کارشناسی خود را در مجموعه انتخاب نمایند و در زمان ثبت نام از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده باشند.

توضیحات و توصیه های مهم:

۱- تأکید می گردد امتیاز پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در دانشگاه آزاد اسلامی تنها مختص فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی می باشد لذا سایر افراد از ثبت نام و ارسال هرگونه تقاضا در این زمینه خودداری نمایند.

۲- متقاضیان استفاده از امتیاز پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) اکیداً از ارسال هرگونه مدرک و سند و یا تصاویر آنها به مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه خودداری نمایند. بدیهی است این مرکز رأساً نسبت به استعلام وضعیت این گونه متقاضیان از اداره کل فارغ التحصیلان دانشگاه اقدام خواهد نمود.

۳- اولویت پذیرش فرد در مرحله اول در رشته/محل دانشگاهی فراغت از تحصیل می باشد لکن چنانچه به هر دلیلی (محدودیت ظرفیت پذیرش و یا عدم دایر بودن رشته مورد تقاضا در محل دانشگاهی از فراغت از تحصیل) امکان پذیرش فرد در واحد محل تحصیل در دوره کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) وجود نداشته باشد اولویت های ۱۰۰ گانه وی ملاک بررسی قرار خواهد گرفت.

۴- پذیرفته شدگان از طریق امتیاز پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان ) تنها مجاز به تحصیل در رشته/محل دانشگاهی تعیین شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه خواهند بود و در صورت عدم ثبت نام، پذیرش آنها منتفی تلقی خواهد شد.

۵- دانشجویانی که از طریق امتیاز پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در محل های دانشگاهی ثبت نام می کنند حق درخواست انتقال به سایر محل های دانشگاهی را نخواهند داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار