ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

27 اسفند 1400 – اطلاعيه تمديد مهلت ثبت نام در مرحله تکميل ظرفيت آزمون آزمون استخدامي خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال 1400

پيرو اطلاعيه مورخ 1400/12/22، ضمن تبريک پیشاپیش حلول سال نو و بهار طبيعت، به اطلاع متقاضيان ثبت نام در مرحله تکميل ظرفيت آزمون استخدامي خاص فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال 1400 مي‌رساند، با توجه به تعطيلات پيش رو و به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي متقاضیانی كه تا اين تاريخ (1400/12/26) براي ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده كه بتوانند از روز يکشنبه مورخ 1401/01/14 لغايت روز شنبه 1401/01/20 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.

لذا متقاضيان ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنماي ثبت‌نام و شغل محل‌هاي مندرج در اطلاعيه مورخ 1400/12/22، به درگاه اطلاع رساني اين سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در مرحله تکميل ظرفيت آزمون مذكور اقدام نمايند.

ضمناً متقاضیانی كه قبلاً در مرحله تکميل ظرفيت ثبت نام نموده اند در صورت تمايل می توانند در مهلت تعيين شده نسبت به مشاهده و ويرايش شغل محل هاي انتخابي خود اقدام نمايند.


۲۲ اسفند ۱۴۰۰- اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ و همچنین اطلاعیه‌های مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱، ۱۴۰۰/۰۲/۰۵، ۱۴۰۰/۰۲/۱۲، ۱۴۰۰/۰۲/۱۵، ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ و ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ درخصوص آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر (موضوع تکلیف بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، موضوع آزمون استخدامی مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲)، به اطلاع می‌رساند:

در راستای اجرای بند (۱۲) بخش هفتم (تذکرات مهم) دفترچه راهنمای ثبت‌نام یاد شده و با توجه به اینکه ظرفیت برخی از شغل محل‌های دستگاه‌های اجرایی حاضر در آزمون یاد شده تکمیل نگردیده، بنابراین این امکان برای متقاضیان پذیرفته نشده‌ای که در آزمون استخدامی مربوطه شرکت نموده‌اند، فراهم گردیده تا در صورت دارا بودن شرایط احراز اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام، از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۲ تا روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۶ به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نموده و نسبت به انتخاب شغل محل‌های جدید از بین شغل محل‌های اعلام شده، اقدام نمایند.

متقاضیان، ضرورت دارد با در نظر داشتن نکات اصلاحی ذیل، جهت اطلاع از شرایط احراز تحصیلی و شرایط اختصاصی دستگاه‌های پذیرنده، دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر را مطالعه نمایند. لازم به توضیح است دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس می‌باشد.

اصلاحات دفتر چه راهنمای ثبت نام:

۱. در عناوین شغلی مامور اجرایی محیط زیست ۶-۱ و نگهبان سازمان حفاظت محیط زیست، با عنایت به ضوابط بند(ز) ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۸۹/۰۴/۲۲ از داوطلبان متقاضی، ارزیابی عملی سنجش سلامت جسمانی، روانی و توانایی انجام کار بعمل خواهد آمد.

۲. در شرایط احراز شغل ” کاردان حراست ” رشته تحصیلی ” علوم انسانی” حذف گردیده است.

تذکرات مهم:

۱. با توجه به اینکه، این مرحله از آزمون صرفاً جهت تکمیل ظرفیت شغل محل‌های فاقد فرد پذیرفته شده نهایی در آزمون فوق‌الذکر می‌باشد، بنابراین صرفاً متقاضیانی که در آزمون استخدامی مربوطه شرکت نموده باشند، مشروط به دارا بودن شرایط ذیل مجاز به انتخاب شغل محل‌های اعلام شده می‌باشند:

الف- براساس ترتیب نمرات مکتسبه جهت مرحله بررسی مدارک به دستگاه‌های اجرایی معرفی نگریده‌اند.

ب- در صورت معرفی برای مرحله بررسی مدارک، به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام نگردیده‌اند.

۲. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط احراز اعلام شده، نسبت به انتخاب شغل محل‌هایی که شرایط احراز آنها را دارند، به ترتیب اولویت، حداکثر پنج (۵) شغل محل از همان رشته شغلی که در جلسه آزمون آن شرکت نمودند، اقدام نمایند.

۳. در مرحله تکمیل ظرفیت، متقاضیان براساس ترتیب نمره مکتسبه در سقف هر یک از اولویت‌های انتخابی و با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده در این مرحله پذیرفته خواهند شد. پذیرش متقاضیان در هر یک از شغل محل‌ها صرفاً براساس نمره مکتسبه آن‌ها و در رقابت با سایر متقاضیان ضمن درنظر گرفتن اولویت انتخاب شغل محل‌ها صورت خواهد پذیرفت.

۴. در صورت قبولی متقاضیان در هر کدام از اولویت‌ها، بعد از اعلام نتیجه امکان جابجایی و تغییر اولویت وجود ندارد، لذا متقاضیان محترم در خصوص انتخاب ترتیب اولویت‌ها دقت لازم را داشته باشند.

دریافت فایل فایل نهایی شغل محل های مرحله تکمیل ظرفیت آزمون بنیاد شهید سال ۱۴۰۰

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید


25 بهمن 1400 – نتایج نهایی آزمون استخدامی فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد
نتایج نهایی آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر در سال ۱۴۰۰ امروز روی درگاه سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر (موضوع بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) که در روز شنبه مورخ ۱۲ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد، می‌رساند که نتایج آزمون مذکور برای دستگاه‌های اجرایی زیر، امروز (دوشنبه) مورخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

۱_ سازمان فضایی ایران

۲-شرکت سهامی هواپیمایی خدمات ویژه

۳-وزارت کشور

۴-وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

۵-سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور

۶-سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

۷-سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

متقاضیان هر یک از رشته‌های شغلی در هریک از دستگاه‌های اجرایی آزمون مذکور پس از دریافت نتیجه آزمون، لازم است برای اقدامات بعدی از روز شنبه مورخ ۳۰ بهمن به آدرس درگاه اطلاع رسانی دستگاه مورد نظر خود مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه دستگاه، اقدام کنند.

ضمناً به اطلاع می‌رساند نتایج نهایی آزمون سایر دستگاه‌های اجرایی کشور در آزمون مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.


۲۰ بهمن ۱۴۰۰- اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور درخصوص اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی فرزندان شهداء و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر در سال ۱۴۰۰

پیرو اطلاعیه های منتشر شده در تاریخ های ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ و ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهداء و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر (موضوع بندج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه) که در روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ برگزار گردید، می رساند که نتایج آزمون مذکور برای دستگاه های اجرایی شامل: ۱-سازمان هواشناسی کشور۲-وزارت راه و شهرسازی۳-سازمان فناوری اطلاعات ایران۴-سازمان دامپزشکی کشور۵-وزارت آموزش و پرورش۶-شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران۷-وزارت صنعت، معدن و تجارت۸-وزارت نیرو ۹-شرکت مادر تخصصی تولید برق نیروی حرارتی۱۰-سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور۱۱-سازمان شیلات ایران۱۲-سازمان ثبت اسناد و املاک کشور۱۳-سازمان بهزیستی کشور۱۴-سازمان پزشکی قانونی کشور۱۵-سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور۱۶-شرکت سهامی خدمات هوایی پست و مخابرات- پیام۱۷-قوه قضائیه۱۸-سازمان امور مالیاتی کشور ۱۹-وزارت امور اقتصادی و دارائی۲۰-وزارت جهاد کشاورزی۲۱-سازمان ثبت احوال کشور۲۲-وزارت امور خارجه۲۳-سازمان انتقال خون ایران ۲۴-مرکز آمار ایران۲۵-گمرک جمهوری اسلامی ایران۲۶-شرکت سهامی راه آهن جمهوری اسلامی ایران۲۷-وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۸-حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی۲۹-وزارت ورزش و جوانان۳۰-بانک ملی ایران۳۱-سازمان مرکزی تعاون روستائی ایران۳۲-وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات۳۳-سازمان تبلیغات اسلامی ۳۴- شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران۳۵-وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی۳۶-بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می گیرد. متقاضیان هر یک از رشته های شغلی در هریک از دستگاه‌های اجرایی آزمون مذکور پس از دریافت نتیجه آزمون، لازم است برای اقدامات بعدی از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۵ به آدرس درگاه اطلاع رسانی دستگاه موردنظر خود مراجعه و براساس توضیحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه دستگاه، اقدام نمایند.

ضمناً به اطلاع می رساند نتایج نهایی آزمون سایر دستگاه های اجرایی کشور در آزمون مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


2 شهریور 1400 – اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان در سال 1400

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر در سال 1400 می رساند،نتایج آزمون اعلام گردید.
متقاضیان هر یک از رشته های شغلی در هریک از دستگاه‌های اجرایی آزمون مذکور پس از دریافت نتیجه آزمون، لازم است برای اقدامات بعدی از روز شنبه مورخ 1400/06/06 به آدرس درگاه اطلاع رسانی دستگاه موردنظر خود مراجعه و براساس توضيحات و زمان بندی‌های مندرج در اطلاعیه دستگاه، اقدام نمایند.

جهت مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


24 مرداد 1400 – اطلاعیه زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان در سال 1400

به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر (موضوع بندج ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه) که در روز یکشنبه مورخ 12/02/1400 برگزار گردید، می رساند که نتایج آزمون مذکور، تا سوم شهریور ماه سال جاری در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش كشور قرار می گیرد.


۸ تیر ۱۴۰۰- دریافت کارت آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در سال ۱۴۰۰ می رساند،لینک دریافت کارت آزمون فعال گردید.

آزمون استخدامی صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲ در ۵۶ شهرستان برگزار خواهد شد.

برای دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


30 خرداد 1400 – فرم خود اظهاری داوطلبان آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال 1400 

داوطلب گرامی این سامانه ویژه داوطلبانی است که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند)؛ این دسته از داوطلبان می توانند فرم خود اظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را بارگذاری نمایند، سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل آزمون ایشان را در محل امن مورد تأیید وزارت بهداشت در شهرهای محل برگزاری آزمون تعیین خواهد نمود و نتیجه را از طریق شماره تلفن همراه اعلام شده به اطلاع ذینفعان خواهند رساند
مهلت ثبت و ویرایش اطلاعات: از روز یکشنبه تاریخ 30 خرداد ماه تا پایان روز سه شنبه 1 تیر ماه 1400 است
پس از اتمام مهلت ثبت نام، امکان تغییر در درخواست به هیچ وجه وجود ندارد

جهت تکمیل فرم خوداظهاری اینجا کلیک نمایید


29 خرداد 1400 – اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر

به‌ اطلاع‌ می‌رساند آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر سال 1400 در صبح روز شنبه مورخ 12/ 04/ 1400 در 56  شهرستان (به شرح جدول شماره 1 مندرج در ذیل این اطلاعیه) برگزار خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت 8:00 آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف – نحوه و زمان تهیه پرینت كارت شركت در آزمون 
كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ از روز چهار‌شنبه 1400/04/09 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش كشور قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، برای شركت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذكور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده ، شماره سریال و كد پیگیری و …) از كارت شركت در آزمون خود یك نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و همچنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامی است.
چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا كد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت كارت شركت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا كد پیگیری ثبت‌نام اقدام نماید. این امكان برای متقاضیانی فراهم می‌باشد كه در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. لذا متقاضیان برای دستیابی به اطلاعات فوق، باید در ابتدا نسبت به عضویت در این سیستم برای بازیابی اطلاعات، اقدام نمایند.
ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:
1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای 1 ،2  ،4 ،5 ،6، 7 ، 11  و 12  (شامل: نام خانوادگی، نام، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، كد ملی، دین، تاریخ فارغ‌التحصیلی، معدل مقطع تحصیلی) كارت شركت در آزمون شما وجود دارد لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذكور حداكثر تا تاریخ 12/ 04/ 1400 منحصراً به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید .
2- در صورتی كه نسبت به بند 3 (جنسیت) تفاوتی مشاهده نمودید ضروری است مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه (به شرح جدول شماره 2 مندرج در ذیل همین اطلاعیه) مراجعه نمایید.
3 – چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد.
4- چنانچه كارت شركت در آزمون متقاضی فاقد عكس می باشد و یا چنانچه عكس روی كارت وی دارای اشكالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عكس و یا اشتباه عكس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون، 2 قطعه عكس 4 ×3 و كارت ملی یا شناسنامه عكسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش كشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نماید و موضوع را پیگیری نموده تا مشكل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی كارت شركت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام كه توسط خود متقاضی تكمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
ج – آدرس و محل‌ رفع نقص كارت شركت در آزمون 
نماینده این سازمان در روز جمعه مورخ 11/ 04/ 1400 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه مستقر خواهد شد. برای اطلاع آن دسته از متقاضیانی كه براساس توضیحات بند «ب» ملزم به مراجعه به نماینده رفع نقص كارت سازمان می‌گردند، شهرستانهای محل برگزاری آزمون به شرح جدول شماره 1 (مندرج در ذیل همین اطلاعیه) می‌باشد كه آدرس و محل تشكیل باجه رفع نقص كارت شركت در ‌آزمون هر شهرستان در جدول شماره 2 (مندرج در ذیل این اطلاعیه) مشخص گردیده است.
د‍ – یادآوری های مهم‌ 
1- در زمان حضور درجلسه آزمون، همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون‌ ،اصل كارت ملی ویا اصل شناسنامه عكسدار الزامی است.
2- فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ 8:00 (هشت‌) می‌باشد.
3- درهای ورودی حوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
4- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و یك سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.
5- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، كتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اكیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر كدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری كه بخشی از آن در بند «ح» آمده است، رفتار خواهد شد.
6- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
8- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، كیف دستی، ساك دستی، كتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
9- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشكل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداكثر تا تاریخ 19/ 04/ 1400 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مكاتبه نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
10- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شركت در آزمون كه بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
ه‍- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی
ضمن آرزوی سلامتی، تندرستی و موفقیت برای شما، براساس، آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید.
1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6:30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی میباشد.
6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.
8- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
9- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
10- درصورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
11- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.
12- به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
13- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
و- تکمیل فرم خوداظهاری:
1- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شدهاند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژهای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 24/03/1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز یکشنبه مورخ 30/3/1400 لغایت روز سه شنبه مورخ 14/04/0100 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش سایر آزمون‌های استخدامی) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی كه این فرم را تكمیل نمایند براساس دستورالعملهای وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
2- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه متقاضیان آزمون:
متقاضیان این آزمون لازم است از روز یک‌شنبه مورخ 1400/04/06 به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا (قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا) مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام نمایند. اطلاعات متقاضیان در سامانه مذکور نزد وزارت بهداشت محفوظ است.
ز- قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری
ماده 5 – تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف – ارتكاب هرگونه عملی كه موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی (حتی بصورت خاموش) و دستگاههای حافظه‌دار.
ب – ارتكاب هرگونه عمل خلاف مقررات كه آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
1 – ارائه مدرك یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شركت در آزمون.
2 – تبانی با متقاضیان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندركاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.
3 – ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شركت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.
ج – استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الكترونیكی و دستگاههای حافظه‌دار.
د – كمك به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیرمجاز از آنها.
و – هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارك و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح – خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شركت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینكه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده 6 – هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حكم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
الف – در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار كتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب – در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شركت در آزمون از یك تا ده سال بعد.
تبصره – آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده 7 – در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یك میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یك تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاكم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده 8 – ارتكاب هر یك از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یك گروه یا شبكه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشكیل دهنده و سركرده گروه یا شبكه به حداكثر مجازات محكوم می‌گردد. مجازات هر یك از اعضاء كه در ارتكاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذكر شده برای مرتكب می‌باشد.
ماده 9 – رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا كمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتكب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محكوم می‌گردد.
ماده 10 – در صورت محكومیت قطعی فردی به یكی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرك به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.
ماده 11 – چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اكتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اكتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یك یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.
ماده 12 – هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی كه برای افزایش آمادگی متقاضیان شركت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌كند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشاركت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراكز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محكوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداكثر مجازات مندرج در ماده (6) می‌باشد.
تبصره – در مورد آموزشگاههایی كه فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
ح- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات
نظر به حساسیت آزمون مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های 02636182151 و 02636182152 به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.
ط – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و كشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه می‌نماید كه متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از این تاریخ لغایت روز شنبه 12/ 04/ 1400 همه روزه صبح از ساعت 8:00 الی‌ 12:00 و بعد از ظهر از ساعت‌ 14:00 ‌الی‌ 16:00 با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌42163  ( پیش شماره 021) در میان بگذارند.

دریافت فایل جدول شماره 1 – شهرستان محل برگزاری آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان در قالب PDF
دریافت فایل جدول شماره 2 – آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون استخدامی فرزندان شهدا سال 1400 در قالب PDF


۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰- اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اصلاحات (سری چهارم) و اضافه شدن شغل محل های جدید به دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱۹، و اطلاعیه های اصلاحی مورخ ۱۴۰۰/۱/۳۱، ۱۴۰۰/۲/۵ و ۱۴۰۰/۲/۱۲ با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اضافه شدن شغل محلهای جدید به دفترچه راهنمای م ذکور، ضمن اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما به اطلاع متقاضیان این آزمون می رساند آن دسته از متقاضیانی که تاکنون برای ثبت نام اقدام ننموده اند، می توانند تا روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۷ نسبت به ثبت نام اقدام کنند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت زمانی باقی مانده، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مندرجات اطلاعیه های فوق و همچنین این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به شغل محل های جدید اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش کد شغل محل انتخابی خود اقدام نمایند. همچنین بعلت شرایط بیماری کرونا و شیوع مجدد آن تاریخ برگزاری آزمون متعاقبا اعلام خواهد شد.

برای مشاهده جداول شغل محل های جدید و اصلاحات سری چهارم دفترچه استخدام فرزندان شهدا اینجا کلیک نمایید


۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰- اطلاعیه در خصوص اصلاحات (سری سوم) و تمدید مجدد مهلت ثبت نام استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اصلاحات (سری سوم) و اضافه شدن شغل محل های جدید به دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر سال ۱۴۰۰ و تمدید مجدد مهلت ثبت نام

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱۹، و اطلاعیه های اصلاحی مورخ ۱۴۰۰/۱/۳۱ و ۱۴۰۰/۲/۵ با توجه به اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اضافه شدن شغل محلهای جدید به دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات (به شرح ذیل) در دفترچه راهنما به اطلاع متقاضیان این آزمون می رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۱۴۰۰/۲/۱۲) برای ثبت نام اقدام ننموده اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۷ نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به شغل محل های جدید اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش کد شغل محل انتخابی خود اقدام نمایند.

لازم به توضیح است با توجه به عادی نشدن شرایط انتشار بیماری کرونا، تعیین زمان برگزاری این آزمون منوط به تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خواهد بود. لذا به محض مشخص شدن تاریخ برگزاری آزمون از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان متعاقباً به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

ـ اصلاحات دفترچه راهنما:

ـ اصلاحیه مربوط به شغل کارشناس تغذیه وزارت بهداشت:

فارغ التحصیلان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری تغذیه که مدرک کارشناسی آنها غیرمرتبط با رشته تغذیه است، تنها با داشتن شماره نظام پزشکی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی می باشند.

ـ ظرفیت شغل محل های سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور به شرح ذیل اصلاح می گردد:

ـ ظرفیت شغل محل (۱۲۳۰۵) حسابدار یزد یزد از ۱ نفر به ۲ نفر اصلاح می گردد.

ـ ظرفیت شغل محل (۱۲۳۰۶) کارشناس آبخیزداری بوشهر بوشهر از ۱ نفر به ۲ نفر اصلاح می گردد.

ـ ظرفیت شغل محل (۱۲۳۲۶) کارشناس جنگل و مرتع همدان تویسرکان از ۱ نفر به ۲ نفر اصلاح می گردد.

ـ ظرفیت شغل محل (۱۲۳۲۷) کارشناس جنگل و مرتع گلستان مراوه تپه از ۲ نفر به ۳ نفر اصلاح می گردد.

ـ عنوان محل خدمت شغل محل های وزارت آموزش و پرورش به شرح ذیل اصلاح می گردد:

برای مشاهده جدول اصلاحات در سایت سازمان سنجش اینجا کلیک نمایید


5 اردیبهشت 1400 – تمدید مجدد مهلت ثبت نام و اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر 

پيرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ  24/ 01/ 1400 و اطلاعیه اصلاحی مورخ 31/ 01/ 1400، ضمن اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع می رساند به منظور مساعدت و فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه در بازه زماني (24/ 01/ 1400 لغايت 05/ 02/ 1400) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده كه متقاضيان بتوانند تا روز یکشنبه مورخ 1400/02/12 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند. بنابراين ضرورت داردمتقاضيان در مهلت در نظر گرفته شده، پس از مطالعه مندرجات دفترچه راهنما، اطلاعیه فوق و همچنین این اطلاعیه بافراهم نمودن مدارك و اطلاعات مورد نياز، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذكور اقدام نمايند. ضمناً آن دسته از متقاضیاني كه قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، مي‌توانند در صورت تمايل تا تاريخ فوق، نسبت به مشاهده و يا ويرايش اطلاعات ثبت نامي خود اقدام نمايند.
اصلاحات دفترچه راهنما:
1- با توجه به اینکه محل استقرار ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها در مراکز استان می باشد لذا محل خدمت تمامی پذیرفته شدگان این دستگاه در شغل های کارشناس برنامه ریزی ارتباطات و مخابرات و کارشناس برنامه‌ریزی فناوری اطلاعات (کد شغل محل های 14640 الی 14663) صرفاَ در مراکز استان های مربوط می باشد.
2- محل خدمت شغل محل های 13909 الی 13918 مربوط به سازمان فضایی ایران از «تهران ـ تهران» به «تهران ـ ستاد تهران» تغییر می‌یابد.


31 فروردین 1400 – تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحیه دفترچه آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد و بالاتر 

پيرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاريخ 24-01-1400، با توجه به اعلام سازمان اداري و استخدامي کشور مبنی بر اضافه شدن شغل محلهای جدید به دفترچه راهنمای مذکور (به شرح ذیل)، به اطلاع متقاضيان اين آزمون مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا اين تاريخ (31-01-1400) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا روز يکشنبه مورخ 1400/02/05 نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمايند. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش کشور مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصيلي خود نسبت به ثبت ‌نام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به شغل محل هاي جديد اعلام شده مقررگرديد امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضيان ايجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند،  می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش کد شغل محل انتخابی خود اقدام نمایند.

جهت دانلود جدول شغل محل هاي جديد اینجا کلیک نمایید


با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای بند (ج) ماده (۸۷ (قانون برنامه ششم توسعه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاههای اجرایی کشور، آزمون استخدامی فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر با ضوابط و شرایط ذیل اعلام میگردد

بخش اول: تعاریف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در این متن دفترچه به شرح ذیل است:
الف) دستگاه اجرایی:
کلیه دستگاههای موضوع ماده (۵ (قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاه اجرایی نامیده میشوند.
ب) ایثارگران:
منظور از ایثارگران مشمول در این دفترچه فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر می باشد.
ج) بومی بودن:
داوطلب بومی فردی است که «متولد» یا «ساکن با سابقه ده سال سکونت» در همان شهرستان مربوط به شغل محل مورد تقاضا طبق بندهای زیر باشد.
تعریف بومی بودن:
۱ -شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد، ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
۲ -استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی بر اساس فرم مندرج در آگهی ( ممهور به مهر نیروی انتظامی ) پاسگاه یا کلانتری محل (در شهرستان مورد تقاضا) خواهد بود.
تبصره ۱ :داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا ملاک محاسبه قرار گیرد.
تبصره ۲ :افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند و ارائه فرم استشهاد محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاههای متقاضی معرفی می شوند، ضروری میباشد.
تبصره ۳ :مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون میباشد.
تبصره ۴ :نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) در آزمون کتبی با ضریب یک و چهار دهم (۴/۱ (محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.

بخش دوم : شرایط عمومی داوطلبان

۱ .داشتن تابعیت ایران؛
۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح؛
۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاههای اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
۱۰ .داشتن حداقل هجده (۱۸ (سال تمام برای فرزندان شهید و حداقل بیست (۲۰ (سال تمام برای فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر.
تذکر۱ :فرزندان شهید و فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر از شرط رعایت حداکثر سن استخدام معاف می باشند.
تذکر۲: ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم)، آخرین روز ثبت نام آزمون (۳۱/۰۱/۱۴۰۰ (میباشد؛

بخش سوم : مواد آزمون عمومی

در این آزمون، سوالات در حیطه عمومی در مواد آزمونی زیر و به صورت چهار گزینهای با ضریب یک (۱ (بوده و به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد. ضمناً لازم به توضیح است مواد آزمون براساس مقاطع تحصیلی (دیپلم، کاردانی، کارشناسی و بالاتر) طراحی خواهد شد. در عناوین شغلی که از چند مقطع تحصیلی پذیرش انجام میشود، سطح مواد آزمون براساس پایینترین مقطع تحصیلی طراحی خواهد شد.
۱ .معارف اسلامی؛
۲ .زبان و ادبیات فارسی؛
۳ .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
۴ .ریاضی و آمار مقدماتی؛
۵ .زبان انگلیسی عمومی؛
۶ .هوش و توانمندیهای ذهنی؛
۷ .فناوری اطلاعات (مهارتهای Word ،PowerPoint ،Excel و Internet(؛
تبصره: اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالهای معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، بر اساس مجموع تراز شده سایر سوالهای آزمون محاسبه خواهد شد.

بخش چهارم : ضوابط و امتیازات قانونی

بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، استخدام مشمولین بند «ج» ماده ۸۷) فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر) از طریق شرکت در آزمون و رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر مشمول قانون یاد شده و بر اساس نمره مکتسبه در امتحان با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد:
۱ .ایثارگران متقاضی جهت ثبت نام و بهرهمندی از سهمیه استخدامی بند «ج» ماده ۸۷ ، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سامانه سجایا (سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید گردد و در صورت عدم تایید بنیاد مذکور، مجاز به شرکت در این آزمون نمی باشند.
۲ .این مجوز استخدامی صرفاً مربوط به مشمولین بند «ج» ماده ۸۷) فرزندان شهداء و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر) بوده و باقیمانده سهمیه مذکور در صورت عدم تکمیل ظرفیت برای مشمولین این بند قانونی محفوظ خواهد ماند.

سایر امتیازات:

الف) حافظین قرآن:
بر اساس مصوبه شماره ۱۳۷۳۶/۲۰۰ مورخ ۱۴/۰۶/۱۳۹۰ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به امتیاز مکتسبه حافظان قرآن دارای درجات (۱ تا ۳ (برای حافظین قرآن در مشاغل مربی امور تربیتی مدارس، دبیری معارف اسلامی، کارشناس فرهنگی و هنری، کارشناس امور دینی لحاظ خواهد شد. همچنین برای مشاغلی که شرایط احراز آنها دیپلم می باشد، درجه پنج حفظ قرآن به شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره اول متوسطه از لحاظ استخدامی همتراز دیپلم می باشد و امتیاز ذکر شده نیز به افراد واجد شرایط اعلام شده در متن آگهی استخدامی منتشره تخصیص خواهد یافت.
ب) بومی:
نمره مکتسبه داوطلب بومی شهرستانی(به استثنای شهرستان تهران و مراکز استان ها) در آزمون با ضریب یک و چهار دهم (۴/۱ ( محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.

بخش پنجم: مراحل ثبت نام

در زمان ثبت نام، داوطلبان می توانند با توجه به شرایط احراز اعلام شده، نسبت به انتخاب شغل محل هایی که شرایط احراز آنها رادارند، به ترتیب اولویت، حداکثر سه (۳ (شغل محل اقدام نمایند.
تذکر مهم:
۱ -در این آزمون داوطلبان بر اساس ترتیب نمره مکتسبه در سقف هر یک از اولویت های انتخابی و با توجه به ظرفیت های اعلام شده پذیرفته خواهند شد. پذیرش داوطلبان در هریک از شغل محل ها صرفاً بر اساس نمره مکتسبه آن ها و در رقابت با سایر داوطلبان ضمن در نظر گرفتن اولویت انتخاب شغل محل ها صورت خواهد پذیرفت.
۲ -با توجه به اینکه هر داوطلب می تواند تا سه شغل محل را انتخاب نماید، بنابراین ضریب بومی در شغل محل های انتخابی داوطلب صرفاً بر اساس شهرستانهایی در نظر گرفته خواهد شد که مشمول مصادیق بومی بودن مندرج در بند “ب” دفترچه باشند.
۳ -داوطلبان در انتخاب شهرستان بومی خود دقت لازم به عمل آورند، چنانچه به هر دلیل داوطلب بدون توجه به مصادیق بومی بودن مندرج در صفحه ۱ دفترچه، شغل محل بومی خود را انتخاب نماید، بعد از معرفی شدن و عدم تایید آن توسط دستگاه استخدام کننده، امتیاز بومی مکتسبه داوطلب حذف گردیده و با توجه به تکمیل سایر ظرفیت ها امکان جایابی مجدد صرفاً در مرحله تکمیل ظرفیت احتمالی امکان پذیر خواهد بود و صرفاً پس از فرایند اعلام نتایج نهایی، در صورت وجود سهمیه باقیمانده احتمالی از ظرفیت شغل محل های فاقد داوطلب و یا تکمیل ظرفیت نشده، مجدداً با توجه به انتخاب افراد فرایند تکمیل ظرفیت انجام خواهد شد.
۴ -پس از پایان ثبت نام و امکان ویرایش اطلاعات در مهلت تعیین شده، امکان تغییر اولویت و یا درخواست جدید برای انتخاب های جدید وجود ندارد.
۵ -حداقل مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در مشاغل ستاد مرکزی دستگاه های اجرایی کارشناسی ارشد و بالاتر می باشد.
۶ -داوطلب متقاضی استخدام باید در زمان ثبت نام آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
الف) تهیه فایل عکس اسکن شده:
داوطلب باید یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسکن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:
عکس ۴ ۳ که در سال جاری گرفته شده باشد (عکس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عکس اسکن شده باید حداقل ۳۰۰ ۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰ ۳۰۰ باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد. حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عکس اسکن شده باید حذف شده باشد. حتی الامکان عکس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (۱ :(اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و …) قابل قبول نمی باشد و داوطلبان لازم است از اصل عکس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسکن نمایند.
تذکر (۲ :(عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (۳ :(با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمونهای قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام میشود رخ داده است. تاکید میگردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتما نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ب) پرداخت وجه:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۱/۲۴ لغایت روز سهشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۳۱ انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www مراجعه و پس از پرداخت مبلغ ۰۰۰/۹۰۰ نهصدهزار) ریال به صورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه ی شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید میگردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
ج) تکمیل تقاضانامه ثبت نام:
– در ردیفهای ۱ ،۲ و ۳ ،داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بکاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
– در ردیف ۴ ،داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای
۶۶۷۰۷۱۳۱-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.
– در ردیف ۵ ،داوطلب باید برحسب اینکه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۶ ،داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و ازدرج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
– در ردیف ۷ ،داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۸ ،داوطلب باید بر حسب اینکه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۹ ،داوطلب بایدکد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول مندرج درصفحه ۸۹ مشخص و در این محل درج نماید.
– در ردیف ۱۰ ،داوطلب باید با علامتگذاری در یکی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
– در ردیف ۱۱ ،داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را با علامتگذاری در مربع مربوطه مشخص نمایند.
– در ردیف ۱۲ ،داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند
در ردیف ۱۳ ،داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را (فرزندشهیدو فرزند جانباز۷۰ درصد و بالاتر) در این بند علامتگذاری نماید.
– در ردیف ۱۴ ،مشمولان حافظان قرآن درجه ۱ تا ۵ این بند را علامتگذاری نمایند.
– در ردیف ۱۵ ،داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید ( براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
– در ردیف ۱۶و ۱۷ ،داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی وگرایش خود را مشخص و در این محل درج نماید.
– در ردیف ۱۸ ،داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
– در ردیف ۱۹ ،داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
– در ردیف ۲۰ ،داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۱ و ۲۲ ،داوطلب باید کد و عنوان استان و شهرستان جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول مندرج در صفحه ۸۹ مشخص و در این محل درج نماید .همچنین آدرس دقیق پستی و کدپستی دقیق خود را که یک عدد ده رقمی می باشد در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید.
– در ردیف ۲۲ ،داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۳ ،داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۲۴ ،داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
– در ردیف ۲۵ ،داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الکترونیکی خود را درج نماید.
– در ردیف ۲۶ ،داوطلب میبایست کد و عنوان استان و شهرستان و آدرس محل سکونت خود را در این محل درج نماید.
– در ردیف ۲۷ ،داوطلب برای انتخاب سه شغل محل صرفاً از شغل محل هایی می تواند انتخاب نماید که هر شغل محل از نظر مقاطع تحصیلی مشابه و در یک سطح باشند. چنانچه اولویت اول داوطلبان مقطع کارشناسی و بالاتر باشد سایر اولویت های داوطلب نیز باید در مقطع کارشناسی و بالاتر باشد. چنانچه اولویت اول داوطلبان مقطع کاردانی باشد سایر اولویت های داوطلب نیز باید در مقطع کاردانی باشد. چنانچه اولویت اول داوطلبان مقطع دیپلم باشد سایر اولویت های داوطلب نیز باید در مقطع دیپلم باشد.
تذکر مهم ۱ :داوطلب برای انتخاب سه شغل محل صرفاً از شغل محل هایی می تواند انتخاب نماید که هر شغل محل از نظر مقاطع تحصیلی مشابه و در یک سطح باشند. چنانچه اولویت اول داوطلبان مقطع کارشناسی و بالاتر باشد سایر اولویت های داوطلب نیز باید در مقطع کارشناسی و بالاتر باشد. چنانچه اولویت اول داوطلبان مقطع کاردانی باشد سایر اولویت های داوطلب نیز باید در مقطع کاردانی باشد. چنانچه اولویت اول داوطلبان مقطع دیپلم باشد سایر اولویت های داوطلب نیز باید در مقطع دیپلم باشد.
تذکر مهم ۲ :داوطلبان بایددر انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش، جدول شرایط احراز توجه نمایند.

د) زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت شرکت در آن:

داوطلبان لازم است برای اطلاع از تاریخ پرینت کارت شرکت در آزمون و زمان برگزاری آزمون به اطلاعیهای که در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۲/۱۲ در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر میگردد مراجعه نمایند.

بخش ششم: نحوه اعلام نتیجه

با توجه به اینکه در این آزمون داوطلبان به سوالات آزمون عمومی پاسخ خواهند داد، بنابراین ملاک معرفی افراد به ترتیب نمره مکتسبه آنان (نمره آزمون عمومی و امتیازات قانونی مربوطه) و به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل صورت میپذیرد.

بخش هفتم: تذکرات مهم

۱ -با توجه به اینکه، دستگاههای استخدام کننده مدارک، مستندات و اطلاعات خوداظهاری داوطلبان را پس از معرفی آن ها توسط سازمان سنجش آموزش کشور بررسی خواهند نمود، لذا مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلامشده در مفاد آگهی و ارائه کامل مدارک و مستندات در زمان بررسی مدارک و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، ایثارگری و سایر اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از امتحان (اعلام نتایج اولیه، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف خواهد شد و حتی در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر میشود.
۲ -داوطلبان استخدام می بایست شرایط احراز مشاغل مندرج در این دفترچه آگهی استخدامی در شغل محل مربوطه را دارا باشند.
تبصره: با توجه به اینکه در این آزمون رشته تحصیلی ملاک بوده بنابراین داوطلبان استخدام از شرط گرایش تحصیلی صرفاً در این آزمون معاف می باشند و در صورتی که رشته تحصیلی داوطلب صرف نظر از گرایش تحصیلی در آگهی استخدامی درج شده باشد داوطلب می تواند در آزمون استخدامی ثبت نام نماید.
۳ -به منظور احراز مهارتهای پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر (موضوع تبصره دو ماده (۴۲ (قانون مدیریت خدمات کشوری) پذیرفتهشدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تایید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL )صادره از مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامههای مذکور میباشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمیباشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور با آدرس ir.gov.aro.www://https قابل مشاهده میباشد، مراجعه نمایند.
۴ -استخدام افراد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، برای تمامی دستگاههای اجرایی به صورت رسمی خواهد بود.
۵ -دارندگان مدارک تحصیلی پایینتر از مقاطع تحصیلی اعلامشده در شرایط احراز هر یک از شغل محل های مذکور در این دفترچه حق شرکت در آزمون آن شغل محل ها را ندارند.
۶ -افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلامشده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک (مقطع و رشته تحصیلی) ذکر شده در این دفترچه را داشته باشند. بدیهی است صدور حکم کارگزینی پذیرفتهشدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام میباشد.
۷ -حداقل مدرک تحصیلی لازم برای شرکت در مشاغل ستاد مرکزی دستگاههای اجرایی کارشناسی ارشد و بالاتر می باشد.
۸ -بر اساس بند(ز) ماده (۴۲ (قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۸۹وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، داوطلبان استخدام میبایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند را داشته باشند در صورت عدم تایید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسی مدارک و معاینه پزشکی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوطه میباشد.
۹ -اسامی پذیرفتهشدگان نهایی از طریق درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی org.sanjesh.www به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
۱۰ -مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تایید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
۱۱ -دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع رسانی به پذیرفتهشدگان نهایی اقدام نماید.
۱۲ -در صورت عدم تکمیل ظرفیت در شغل محل های آزمون در دستگاههای اجرایی، تکمیل ظرفیت از بین سایر شرکت کنندگان
آزمون با رعایت قوانین و مقررات مربوط و به ترتیب نمره فضلی در شغل محل های مربوطه صورت خواهد پذیرفت.

شرایط اختصاصی دستگاههای اجرایی:

قوه قضائیه:
۱ .پذیرفته شدگان شغل متصدی امور دفتری در محلهای تبریز – خوی – ایواوغلی – نازلو – انزل – اصلاندوز – نمین – برخوار – خمینی شهر- شاهین شهر و میمه – شهرضا – فلاورجان – لنجان – مبارکه – نجف آباد – کرج – فردیس – چهارباغ – ایلام – لواسانات – رودبار قصران – شهریار – شریف آباد – ملارد – بهارستان – قرچک – پردیس – فارسان – بروجن – درمیان – بیرجند – رازو جرگلان – مانه و سملقان – بجنورد – اهواز – بندرماهشهر – خرمشهر – آبادان – شوشتر – رامهرمز – بزینه رود – سمنان – زاهدان – زابل – خاش – شیراز – کازرون – اوز –فورگ – بیضا – اسفرورین – الموت غربی – بشاریات – کردستان – ماهان – سیرجان – کهنوج – زرند – کرمان – کرمانشاه – یاسوج – کهگیلویه – گچساران – گنبدکاووس – کردکوی – رودبار – رضوانشهر – میاندرود – آمل – بابل – عباس آباد – رامسر – چمستان – نوشهر – کلاردشت –ساوه – خنداب – اسدآباد – کبودرآهنگ – یزد در پست مسئول خدمات اداری بکار گرفته میشوند.
۲ .پذیرفته شدگان شغل حسابدار در محلهای لواسانات – پاکدشت – تایباد – کنارک – قروه – بانه در پست مسئول خدمات مالی بکار گرفته میشوند.
۳ .پذیرفته شدگان شغل مسئول ابلاغ و اجرا در محل کجور در پست مددکار اجتماعی بکار گرفته میشوند.
۴ .پذیرفته شدگان شغل متصدی امور دفتری در محلهای بیله سوار – نمین – برخوار – فلاورجان – لنجان – نجف آباد – کرج – لواسانات – رودبار قصران – شهریار – پاکدشت – شریف آباد – ملارد – بهارستان – قرچک – پردیس – رازو جرگلان –ندرماهشهر – خرمشهر – رامهرمز بزینه رود – زاهدان – زرین دشت – اشکنان – کرمان – رودبار – مرزن آباد – ساوه –بندرعباس – قشم – کبودرآهنگ – یزد در پست ماشین نویس بکار گرفته میشوند.
۵ .پذیرفته شدگان شغل کارشناس راهبری حراست در محل بجنورد در پست کارشناس بازرسی و نظارت بکار گرفته میشوند.
۶ .پذیرفته شدگان شغل کارشناس حراست فیزیکی در محل بجنورد در پست کارشناس حراست بکار گرفته میشوند.
۷ .پذیرفته شدگان شغل کارشناس حراست اسناد و مدارک در محل بجنورد در پست کارشناس حراست بکار گرفته میشوند.
۸ .پذیرفته شدگان شغل کاردان فناوری اطلاعات در محل ملارد در پست کاردان شبکه بکار گرفته میشوند.
۹ .پذیرفته شدگان شغل کارشناس امور ساختمان و تاسیسات در محل خنداب در پست کاردان تاسیسات بکار گرفته میشوند.
۱۰ .پذیرفته شدگان شغل مسئول ابلاغ و اجرا در محلهای عسلویه – دیر – دیلم – گناوه در پست تقریرنویس بکار گرفته میشوند.
سازمان انتقال خون ایران:
۱ .پذیرفته شدگان شغل کارشناس امور اداری در شهرهای اصفهان، تبریز، مشهد، ساری در پست سازمانی کارگزین بکار گرفته میشوند.
۲ .پذیرفته شدگان شغل کاردان امور مالی در شهرهای ایلام، تبریز، ارومیه، تهران، بجنورد، زنجان، سمنان، شیراز، قم، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، خرم آباد و اراک در پست سازمانی جمعدار اموال مشغول بکار گرفته میشوند.
۳ .پذیرفته شدگان شغل کاردان امور مالی در شهرهای شهرکرد ، مشهد ، زاهدان ، قزوین و کرمانشاه در پست سازمانی مسئول انبار بکار گرفته میشوند.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:
پذیرفته شدگان شغل کاردان امور اداری، در پست بایگان بکار گرفته میشوند.

سازمان حفاظت محیط زیست:
۱ .شغل مامور اجرایی محیط زیست (۱ ،(برای پست محیط بان راننده در نظر گرفته شده است.
۲ .شغل مامور اجرایی محیط زیست (۲ ،(برای پست محیط بان نگهبان در نظر گرفته شده است.
۳ .شغل مامور اجرایی محیط زیست (۳ ،(برای پست محیط بان اسلحه دار در نظر گرفته شده است.
۴ .شغل مامور اجرایی محیط زیست (۴ ،(برای پست محیط بان جانشین در نظر گرفته شده است.
۵ .شغل مامور اجرایی محیط زیست (۵ ،(برای پست محیط بان در نظر گرفته شده است.
۶ .شغل مامور اجرایی محیط زیست (۶ ،(برای پست محیط بان قایقران در نظر گرفته شده است.
سازمان هواشناسی کشور:
۱ .طی نمودن موفقیت آمیز دوره های آموزشی تخصصی هواشناسی بمدت حداقل شش ماه در مرکز آموزش هواشناسی و علوم جو جهت دارندگان سایر مدارک تحصیلی (غیراز رشته تحصیلی هواشناسی) برای متقاضیان مشاغل اختصاصی هواشناسی الزامی است.
۲ .ارائه تعهدخدمت نوبتکاری (شیفتی) در شغل کارشناس هواشناسی همدیدی الزامی میباشد.
وزارت آموزش وپرورش:
طی دوره یکساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:
۱ .به استناد مجوز شماره ۳۸۹۹۵۷ مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان نهایی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانشآموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمونهای استخدامی آموزش و پرورش برابر آییننامه خاص خود برگزار میشود)، در دانشگاه فرهنگیان (رشتههای شغلی دبیر، آموزگار، مربی امورتربیتی، مشاور، مراقب سلامت) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته شغلی هنرآموز) ، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور میباشد.
۲ .مهارت آموزانی که از حضور در کلاس درسی، امتحانات مواد درسی خودداری نمایند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارتهای وارده خواهند بود.
۳ .بخشی از هزینههای برگزاری دوره یکساله مهارتآموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) برعهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارتآموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش میتواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام نماید.
۴ .شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارتآموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیتهای عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاههای مجری دوره یکساله مهارتآموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی میباشد. پذیرفتهشدگان نهایی رشته های شغلی هنرآموز جهت اطلاع از نحوه ثبتنام و شرکت یکساله مهارتآموزی میبایست از طریق پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به نشانی edu.srttu.www و پذیرفته شدگان نهایی رشته های شغلی آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور، مربی امور تربیتی نیز از طریق پایگاه اطلاعرسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی ir.ac.cfu.www موضوع را پیگیری نمایند.
۵ .مدت دوره یکساله مهارتآموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفاً به عنوان شرط استخدام رسمی در آموزش و پرورش میباشد. گواهی پایان دوره مهارتآموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نمیباشد.
۶ .محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.
۷ .تغییر محل مهارتآموزی، صرفاً در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
۸ .مهارت آموزان در زمان ثبتنام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL میباشند، در غیراینصورت باید تعهد نمایند که قبل از اتمام دوره یکساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه نمایند.
۹ .دانشگاههای مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکانپذیر خواهد بود.
۱۰ .پذیرفته شدگان شغل محلهای آموزش و پرورش عشایری؛ بعد از گذراندن موفقیت آمیز دوره یکساله مهارتآموزی، جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت.
تذکرات مهم:
۱ .برخورداری از حُسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان.
۲ .تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال بکار، تحت هر شرایطی (تاهل، تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده سهمیه خاص و …) ممنوع بوده و بعد از اشتغال بکار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.
۳ .صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدیدالورود به آموزش و پرورش، مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه  معلمی خواهد بود. متن امضا سوگندنامه در پرونده معلمان نگهداری میشود.
۴ .فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغالتحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش میباشند حق ثبتنام در آزمون استخدامی را ندارند.
۵ .محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفتهشدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.
۶ .منطقه آموزشی/ شهرستان محل خدمت در حکم براساس مفاد این دفترچه تعیین میگردد.
۷ .متقاضیان عناوین شغلی سرایداری، پس از قبولی، تنها دورههای بدو خدمت را طی خواهند نمود. سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: خدمت در شغل مراقب اقدامات تامینی و تربیتی زندان ها به صورت نوبت کاری (شیفتی) در محدوده داخل بندها و زندانها و تابع دستورالعمل سازمان میباشد و دارا بودن حداقل قد ۱۶۵ سانتی متر برای آقایان و ۱۵۵ سانتی متر برای بانوان الزامی است.
۱ .الزامات ذیل در خصوص شغل مذکور و کارشناس حقوقی ضروری می باشد.
۲ .علاوه بر مصاحبه استخدامی، آزمون عملی به منظور سنجش آمادگی جسمانی افراد توسط سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزار خواهد شد.
۳ .پذیرفته شدگان در مشاغل کارشناس حقوقی الزاماً می بایست قبل از شروع بکار، دوره آموزشی تخصصی مرتبط با شغل پیش بینی شده از سوی این سازمان را با موفقت طی نمایند.
سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور:
۱ .داوطلبان استخدام در آزمون مشاغل عملیاتی آتش نشانی علاوه بر آزمون علمی، می بایست در آزمون عملی نیز حائز شرایط لازم شوند.
۲ .پذیرفته شدگان شغل آتش نشان در استان آذربایجانغربی(سیلوانا و چهاربرج)، خراسان رضوی(نقاب)، البرز(هشتگرد) و خراسان جنوبی (طبس مسینا) در شغل راننده آتش نشان بکار گرفته خواهند شد. حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی:
۱ .از کلیه پذیرفته شدگان رشته شغلهای جدول فوق آزمون تخصصی عملی، گرفته خواهد شد.
۲ .پذیرفته شدگان شغل محل طراح در پست کارشناس معماری به کارگرفته خواهند شد.
پذیرفته شدگان شغل محل کارشناس امور پژوهش در پست کارشناس مطالعات فرهنگ و ادب پایداری بکار گرفته خواهند شد.

جهت دانلود دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام اینجا کلیک نمایید

عبارت های جستجو شده:

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.