انتشار فراخوان جذب 500 عضو هیات علمی پزشکی دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از فعال شدن سامانه پذیرش هیات علمی حوزه علوم پزشکی و انتشار فراخوان جذب 500 عضو هیات علمی این دانشگاه در ماه آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ‘سید علی ابطحی’ روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: درحالی که در طول 30 سال گذشته، دانشگاه آزاد حدود هزار و 100 عضو هیات علمی در رشته های علوم پزشکی داشته است، در دو سال اخیر، 500 عضو هیات علمی جدید جذب کردیم و جذب 500 عضو هیات علمی دیگر نیز از طریق فراخوان آتی صورت خواهد گرفت.
وی به تفاهم نامه منعقده میان وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم، دانشگاه آزاد باید برای ایجاد رشته های جدید علوم پزشکی، 50 درصد اعضای هیات علمی مورد نیاز خود را از مجموعه دانشگاه آزاد و 50 درصد دیگر را از استادان دانشگاه های علوم پزشکی دولتی به صورت حق التدریس تامین کند که این کار موجب تقویت آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد خواهد شد.
ابطحی تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب هیات علمی در برخی واحدهای دورافتاده دانشگاه آزاد، بسیار دشوار است و متقاضی برای آنها وجود ندارد، با استفاده از اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی می توان خلاها و کمبودهای موجود را از این طریق برطرف کرد.
وی آمار رشته های علوم پزشکی ایجادشده در دانشگاه آزاد طی سه سال اخیر را حدود 100 رشته اعلام کرد و گفت: مدارک و مستندات لازم برای ایجاد 200 رشته جدید در مقاطع و رشته های مختلف علوم پزشکی را به وزارت بهداشت ارسال کردیم که درصورت صدور مجوز و تایید نهایی این وزارتخانه، شاهد پذیرش دانشجو در این رشته ها از سال تحصیلی آینده (97-1396) خواهیم بود.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، ارتقای کیفیت را رویکرد این دانشگاه در توسعه رشته های پزشکی عنوان کرد و افزود: در همین راستا پذیرش دانشجوی رشته های علوم پزشکی از 29 هزار نفر در سال 1392 را به 9 هزار نفر در سال 1393 کاهش و گسترش دوره های کارشناسی ارشد و دکتری را به جای مقاطع کارشناسی در دستورکار خود قرار دادیم.
در زمان حاضر 23 واحد علوم پزشکی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند که شامل 15 دانشکده پزشکی، 5 دانشکده دندانپزشکی و سه دانشکده داروسازی است.
آمار دانشجویان رشته ها و مقاطع مختلف علوم پزشکی دانشگاه آزاد حدود 70 هزار نفر است و سالانه به طور میانگین، 9 هزار نفر ورودی جدید به آمار موجود اضافه می شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار