انتظار برای اختصاص 3 هزار تاکسی در اهواز 3 ساله شد

دسته ها: اخبار

مدیرعامل تاکسیرانی اهواز:
انتظار برای اختصاص 3 هزار تاکسی در اهواز 3 ساله شد
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز گفت: این کلان شهر سه سال است که در انتظار اختصاص سهمیه سه هزار دستگاه تاکسی است.

سیدکوروش حسینی زاده اظهار کرد: از سال 90 به دلیل اختلافی که میان خودروسازان و اتحادیه تاکسیرانی بر سر کیفیت خودروهای تحویلی بوجود آمد، هیچ خودرویی به این تاکسیرانی تحویل نشده است.

به گفته وی، اکنون مذاکراتی در حال انجام است و به صورت شفاهی وعده اختصاص 700 دستگاه تاکسی به اهواز داده شده است.

وی آمار ثبت شده تاکسی های اهواز را حدود 10 هزار دستگاه تاکسی عنوان کرد و افزود: از این تعداد سه هزار و 850 دستگاه تاکسی زرد و شش هزار و 624 دستگاه تاکسی ویژه هستند.

وی با بیان اینکه حدود پنج هزار دستگاه تاکسی اهواز غیرفعال هستند، اضافه کرد: از تاکسی های زرد فقط دو هزار و 500 دستگاه فعال هستند و بیش از 500 دستگاه فرسوده و از رده خارج شده اند.

وی تاکید کرد: سامانه جدیدی برای ثبت تاکسی ها طراحی شده و از اول مرداد ثبت اطلاعات تاکسی های اهواز در این سامانه آغاز شده است.

حسینی زاده ادامه داد: با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در این سامانه می توان نیازسنجی در خطوط مختلف و محله های اهواز را انجام داد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز همچنین با اشاره به شرایط خاص اقلیمی و طولانی بودن فصل گرما در اهواز اظهار کرد: در حال تلاش برای وارد کردن خودروهای پلاک اروند به ناوگان حمل ونقل عمومی هستیم.

وی اظهار کرد: در مرحله اول قرار است 200 دستگاه تاکسی با پلاک اروند وارد کنیم تا به مسافران فرودگاه و راه آهن اهواز خدمات ارایه دهند، و در صورت موفقیت آمیز بودن، تعداد بیشتری خریداری می شوند.

حسینی زاده با بیان اینکه کرایه این تاکسی ها 30 تا 50 درصد از کرایه تاکسی های معمولی بالاتر است، افزود: هم اکنون در فرودگاه تهران و برخی شهرهای مرزی مانند تبریز و چابهار از این تاکسی ها استفاده می شود.

وی اضافه کرد: شرایط واگذاری این خودروها به بخش خصوصی در حال بررسی است.

طرح استفاده از تاکسی های پلاک اروند در خوزستان سال 90 مطرح شده است اما این طرح هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

ممبینی مدیرعامل سابق تاکسیرانی اهواز فروردین امسال از ورود دو هزار و 500 تاکسی با پلاک اروند به ناوگان تاکسیرانی اهواز خبر داده بود.

اخبار