انتظار جوانان بعد از فارغ‌‌التحصیلی برای ‌استخدام‌‌ شایسته ‌نیست

دسته ها: اخبار استان اخبار

انتظار جوانان بعد از فارغ‌‌التحصیلی برای ‌استخدام‌‌ شایسته ‌نیست

امام‌ جمعه هندیجان گفت: منتظر ماندن جوانان بعد از فارغ ‌التحصیلی برای درج چند آگهی استخدام شایسته کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان،حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالحمید حسینی امام جمعه هندیجان در نشست خبری با رسانه ها در دفتر امام جمعه ،اظهار داشت: در خصوص انجمن فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی اطلاعیه شماره یک آن تنظیم‌ شده و به ‌زودی منتشر می‌شود و با توجه به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اگر بتوانیم این را عمل کنیم قدم خوبی در راستای بیانیه رهبری خواهد بود.

وی افزود: موضوع تشکیل انجمن مهندسان و فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی شهرستان هندیجان کارشناسی و چارچوب آن مشخص ‌شده و در دی‌ماه 97 در شورای فرهنگ عمومی آن را مصوب کردیم. این موضوع هیچ قول و تضمینی برای اشتغال مستقیم نیست اما کار فرهنگی می‌تواند منتهی به اشتغال ‌زایی شود.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: برای اشتغال ‌زایی باید یک کار فرهنگی صورت گیرد. منتظر ماندن جوانان بعد از فارغ ‌التحصیلی برای درج استخدام‌ها شایسته کشور نیست و ما باید کار آفرینی را در سطح کشور توسعه بدهیم وگرنه با منتظر ماندن استخدام‌ها مشکل اشتغال جامعه حل نمی‌شود.

وی گفت: اگر جوانان را به این باور برسانیم که کار آفرینی بهترین کار برای اشتغال است می‌توان مشکلات را رفع کنیم. با تشکیل گروه‌های جهادی، هیئتی، مذهبی و تشکیل تعاونی ایجاد اشتغال کنیم.

حسینی عنوان کرد: ما همکاری لازم را انجام می‌دهیم تا مجوزها و تسهیلات به آن‌ها داده شود. در این راستا از همکاری و مشاوره‌های مسئولان شهرستان استفاده خواهیم کرد و قطعاً مسئولان مربوط در کارگروه‌ها خواهند بود.

وی ادامه داد: برای استقرار ادارات هنوز نتوانسته‌ایم اقدام مطلوبی را انجام دهیم؛ زیرا تغییرات جدیدی در سطح شهرستان ایجاد شده، در خصوص احداث مصلا نماز جمعه در شهرستان هندیجان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

امام ‌جمعه تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین اختصاص ‌یافته برای ساخت مصلا نماز جمعه، آن زمین معارض شخصی داشته و در این وضعیت معیشتی مصلا در اولویت ما و مسئولان نیست در حال حاضر مسجد جامع کفایت می‌کند. ساخت مصلا هزینه‌های زیادی دارد و بسیاری از افراد در شهر ما محتاج‌ هستند و نمی‌توان در حال حاضر مصلا احداث کرد.

وی خاطر نشان کرد: پرداختن به اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل کشور، همسویی و تعامل با کشورهای همسایه و همچنین سفر اخیر رئیس‌ جمهور به عراق می‌توان با بهره‌مندی کامل، تحریم‌ها را کنترل و از نظر معیشتی مردم را در گشایش‌های اقتصادی قرار بدهند.

حسینی توضیح داد: در خصوص لوایح چهارگانه که در مجمع بررسی می‌شود، رهبر معظم انقلاب فرمودند طرحی است که مخالف و موافق دارد و نباید همدیگر را دشمن فرض کنیم این طرح‌ها باید به شکل منطقی بررسی شوند.

وی افزود: کارشناسان می‌گویند این طرح‌ها می‌توانند ضررهای زیادی به کشور برساند با توجه به وجود دشمنی‌های سرسختانه دشمنان و تحریم‌های ظالمانه این نوع قراردادها سبب بستن دست ما می‌شوند. قوانین ما می‌توانند موجب جلوگیری از پول ‌شویی شوند ما هم می‌توانیم طرح‌هایی را به بیرون صادر کنیم و نباید دنباله ‌رو غرب باشیم.

امام ‌جمعه هندیجان بیان کرد: رئیس ‌جمهور و وزیر خارجه ایران اعلام کرده‌اند تضمین نمی‌کنیم که با تصویب قراردادها مشکلات جامعه را رفع کنیم. آیا اگر این لوایح تصویب شوند وزیر امور خارجه می‌توانند تضمین بدهند که بهانه‌های آمریکا تمام شود؟

اخبار استان اخبار