انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌ها به سهیمه ایثارگران در آزمون‌های استخدامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌ها به سهیمه ایثارگران در آزمون‌های استخدامی

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با انتقاد از بی‌توجهی دستگا‌ه‌ها نسبت به سهمیه ایثارگران در آزمون‌های استخدامی، گفت: محدودیت های مالی سبب اجرای ناقص قوانین ایثارگران شده است.
انتقاد از بی‌توجهی دستگاه‌ها به سهیمه ایثارگران در آزمون‌های استخدامی/ محدودیت‌های مالی دلیل اجرای ناقص قوانین ایثارگران
علی اکبر کریمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص انتقادهای وارده به اجرای قوانین مرتبط با ایثارگران به ویژه قوانین مرتبط با استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر، گفت: قوانین و مقررات در حوزه ایثارگران الزام قانونی است که همه دستگاه‌ها موظف به اجرا هستند، دستگاهی هم که اهتمامی به اجرا نداشته باشد تخلف کرده و توسط مراجع نظارتی باید با آنها برخورد شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اجرای بخشی از قوانین مصوب در حوزه ایثارگران، تصریح کرد: کمبود اعتبارات مالی موردنیاز یکی از مهم‌ترین دلایل عدم اجرایی قوانین از سوی دستگاه‌ها اعلام شده، از این رو در قوانین بودجه سنواتی میزان اعتبارات باید پیش بینی شود اما محدودیت‌های بودجه‌ای سبب شده تا تمام افرادی که قانونا مشمول امتیازات هستند بهره‌مند نمی‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه محدودیت‌های اعتباری و مالی سبب اجرای ناقص قوانین ایثاراگران شده است، افزود: دستورالعمل‌ها و قوانین و مقررات لازم به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است،در صورت وجود ابهام نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به رفع آنها است.
توجهی به سهیمه فرزندان ایثارگران در آزمون‌‌های استخدامی نمی‌شود
کریمی قوانینحوزه استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر را شفاف دانست و گفت: اولویت ایثارگران در استخدام‌ها باید رعایت شود به طوریکه در تمام آزمون های دستگاه دولتی درصد معین شده از سهیمه پذیرش به ایثارگران واجد شرایط اختصاص داده شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری دو نوع سهمیه ایثارگران در استخدام‌ها، افزود: در برخی موارد باید این قشر صرف داشتن شرایط کلی و با معرفی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون آزمون جذب شوند اما در سایر موارد فرزندان ایثارگران باید در آزمون استخدامی شرکت کنند هرچند از اولویت برخوردارند.
وی ادامه داد: پذیرش بدون آزمون تنها فرزندان شهدا، جانبازان 70 درصد به بالا یا افراد که خود درصد بالای جانبازی دارند را شامل می‌شود که در این بخش مشکلی نیست کما اینکه نیروی انسانی موردنیاز به میزان سقف سهیمه افراد وجود ندارد اما در سایر موارد که افراد باید در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند توجهی به سهمیه اولویت‌دار آنها نمی‌شود.
سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تراکم متقاضی در میان قشر ایثارگران برای شرکت در آزمون‌های استخدامی وجود دارد اما متاسفانه سهمیه آنها در نظر گرفته نمی‌شود، در حقیقت در اشتغال این بخش با مشکل مواجه هستیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار