انتقاد از عدم برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شریفی‌مقدم گفت: متأسفانه آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران برگزار نمی‌شود تا سطح دانش و اطلاعات آن‌ها مورد سنجش قرار بگیرد.
محمد شریفی‌مقدم دبیر کل خانه پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آزمون صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران اظهار کرد:‌ زمانی که پرستاران وارد بازار کار می‌شوند بر اساس استانداردهای دنیا باید برای شروع خدمت خود یک آزمون علمی از آن‌ها گرفته شود تا میزان توانمندی‌های آن‌ها برای کار پرستاری ارزیابی شود.

او ادامه داد: متأسفانه آزمون صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران برگزار نمی‌شود تا سطح دانش و اطلاعات آن‌ها مورد سنجش قرار بگیرد.

شریفی‌مقدم اضافه کرد: بحث آزمون صلاحیت حرفه‌ای در سال ۸۹ به وسیله نظام پرستاری مطرح شد، زیرا این سازمان دارای ۱۴۰ عضو هیئت علمی است و می‌تواند آزمون صلاحیت حرفه‌ای را برگزار کند.

دبیرکل خانه پرستاری ایران تصریح کرد: بر اساس قانون، آزمون صلاحیت حرفه‌ای هر ۳ تا ۵ سال باید تکرار شود و این کار در جهت ارتقای کیفیت خدمات پرستاری است.

او افزود: جلسه مشترکی بین سازمان نظام پرستاری، سازمان سنجش و وزارت بهداشت در زمینه برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای در سال ۸۹ برگزار شد، اما متأسفانه مجوز برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای به دلیل برخی مسائل داده نشده است.

شریفی‌مقدم گفت: کارشکنی‌هایی در زمینه‌های برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای و صدور گواهینامه آن انجام شده است و امروزه پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود، بدون اینکه آن‌ها دوره‌های خاص خود را گذرانده باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار