انتقال بیمارستان شفای اهواز غیرکارشناسی است

دسته ها: اخبار استان اخبار

انتقال بیمارستان شفای اهواز غیرکارشناسی است

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال بیمارستان شفا به عنوان مرکز درمانی تخصصی سرطان کارشناسی نیست.

همایون یوسفی اظهار کرد: در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت ضمن تقدیر از برنامه های این وزارت برای راه اندازی بیمارستان شهید بقایی۲ به مراجعات مکرر پزشکان، کادر درمانی و اساتید علوم پزشکی استان به دفتر خود در خصوص عدم انتقال بیمارستان شفا اهواز اشاره کردم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان شفا تنها و قدیمی ترین بیمارستان خون و سرطان استان است، بیان کرد: در همه جای دنیا بیمارستان های خون و سرطان به دلیل وابستگی کامل به بیمارستان های جامع مثل گلستان اهواز ساخته می شوند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: پس از بررسی های کارشناسی شده و مشورت با اساتید علوم پزشکی در راستای صیانت از سلامت مردم بنا به دلایل مشخص انتقال بیمارستان شفا اهواز را به صلاح مردم استان ندانسته و آن را کاری غیرکارشناسی می دانم.

یوسفی عنوان کرد: انتقال بیمارستان شفای اهواز می تواند ضربات جبران ناپذیری به حوزه سلامت استان وارد و به خوزستان که قطب تحقیقاتی خون و سرطان کشور است لطمه های سنگینی وارد کند.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۳۰ تا ۴۰ مورد مشاوره پزشکی توسط اساتید مشخص و شاخص بیمارستان گلستان انجام می شود که قابل جایگزینی توسط سایر اساتید نیست و انتقال بیمارستان شفا مطمئنا باعث اختلال در این امر مهم می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس تأکید کرد: وابستگی بسیار شدید به دستیار پزشکی تخصصی و فوق تخصصی رشته های مختلف بیمارستان گلستان در شیفت های عصر و شب به منظور مراقبت از بیماران که عدم حضور آنها فورا باعث افزایش شدید مرگ و میر بیماران فوق می شود.

یوسفی یادآور شد: وجود مراکز اشعه درمانی مجهز در بیمارستان گلستان و وابستگی بیمارستان شفا به آن و وجود مرکز پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا از دیگر دلایل لزوم عدم انتقال این بیمارستان است.

وی اضافه کرد: وجود آزمایشگاه و بانک خون و آزمایشگاه ژنتیک تخصصی فقط در بیمارستان شفا که قابل جایگزینی در محل دیگر نیست و وجود وابستگی شدید به تجهیزات پیشرفته «سی.تی. اسکن» و «ام.آر.آی» و اتاق های عمل پیشرفته بیمارستان گلستان نیز از جمله دلایل مطرحی هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: عدم رضایت کلیه هیئت علمی بیمارستان شفا و همچنین بیماران تالاسمی و هموفیلی به منظور انتقال به منظور انتقال، وجود اساتید مجرب در بیمارستان گلستان که در سایر مراکز به هیچ وجه قابل جایگزین نیستند و نیاز به اقدامات اورژانسی روزانه مانند کارگذاری راه های عروقی و نمونه برداری توسط پزشک فوق تخصص بیمارستان گلستان از دیگر دلایل اصرار برای عدم انتقال بیمارستان شفا اهواز هستند.

یوسفی ادامه داد: وقتی بیمارستان بقایی۲ یک بیمارستان عمومی است و مجوز بیمارستان جنرال دارد و در مجوز آن گرایش سرطان ذکر نشده چگونه می توان در یک بیمارستان عمومی یک بخش فوق تخصصی راه اندازی کرد؟

وی اظهار کرد: انتقال اکثر بیماران سرطانی به یک مرکز غیرعلمی و بدون پشتوانه های فوق الذکر و حسب تأکید امضای هیئت علمی، سلامت بیماران را با وجود مشکلات عدیده به صورت جدی به مخاطره می اندازد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: پیشنهاد دارم که بیماران غیرسرطانی که از پیچیدگی و مشکلات کمتری برخوردار هستند به بیمارستان بقایی۲ منتقل شوند و به منظور احداث بیمارستان جدید شفا از زمین های خالی محوطه دانشگاه علوم پزشکی اهواز استفاده شود تا در طی ساخت بیمارستان که چند سال طول می کشد خدمات دهی به بیماران سرطانی مختل نشود.

همایون یوسفی در نامه خطاب به وزیر بهداشت علاوه بر ذکر دلایل فوق نوشته اینجانب به عنوان فوق تخصص خون و سرطان لازم می دانم موارد پیش گفته را در راستای صیانت از منافع استان و حفظ سلامت مردم به اطلاع وزیر و مردم استان برسانم تا تصمیمی قاطع و مدیرانه اتخاذ شود که ضمن اجرای پروژه های توسعه ای و نوسازی بیمارستان شفا سلامت مردم نیز تأمین شود.

اخبار استان اخبار