انحلال دانشگاه‌های علمی- کاربردی یعنی افزایش آمار بیکاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

انحلال دانشگاه‌های علمی- کاربردی یعنی افزایش آمار بیکاری

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انحلال دانشگاه‌های علمی- کاربردی را به معنای افزایش آمار بیکاری خواند و تصریح کرد: مصوبه اخیر شورای عالی اداری بر خلاف توسعه آموزش‌های مهارتی است.
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به تصمیم اخیر شورای عالی ادارای مبنی بر انحلال دانشگاه‌های علمی- کاربردی دولتی و نامه نمایندگان به رئیس جمهور، اظهار کرد: تصمیم به یکباره اخیر شورای عالی اداری مبنی بر انحلال همه این دانشگاه‌ها نگرانی‌های بسیاری را در سطح جامعه ایجاد کرده است که باید مشخص شود هدف از این تصمیم عجیب دولت چیست.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی تکلیف قانونی بوده که مصوبه اخیر دقیقا بر خلاف این تکلیف قانونی است، افزود: علت آمار بالای بیکاری در سطح جامعه عدم تربیت و استفاده از نیروهای مهارتی در دانشگاه‌های سراسر کشور است.
وی ادامه داد: چرا باید تنها واحدهایی از دانشگاهی را که کار تربیت نیروی مهارتی را به عهده دارد، تعطیل کرد در حالیکه انتظار می‌رفت برنامه‌ها به این نحو باشد که سایر دانشگاه‌ها نیز در مسیر توسعه آموزش‌های مهارتی و پرورش تکنسین گام بردارند.
سلیمی اظهار کرد: واگذاری‌ دانشگاه‌های مهارتی به بخش خصوصی قطعا موجب انحلال این دانشگاه‌ها می‌شود ضمن اینکه دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی که بزرگترین دانشگاه‌های بخش خصوصی هستند هیچ گامی برای آموزش‌های مهارتی برنداشته‌اند و دانشگاه‌های علمی- کاربردی نیز در این مسیر قرار خواهد گرفت.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: انحلال دانشگاه علمی کاربردی به معنای افزایش آمار بیکاران تحصیل کرده در سطح کشور خواهد بود و قطعا دولت باید در مصوبه اخیر شورای عالی اداری تجدید نظر کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار