انکار قتل کودک 8 ساله در دادگاه

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، عصر یازدهم آذر امسال پسر هشت ساله ای به نام حسین برای بازی با دوستانش از خانه شان در یکی از روستاهای زنجان خارج شد و دیگر بازنگشت. خانواده کودک با حضور در پلیس آگاهی این شهر ماجرای گم شدن کودک را گزارش دادند.

در این مرحله کارآگاهان همراه امدادگران هلال احمر و سگ های زنده یاب به تلاش برای یافتن کودک گمشده ادامه دادند، اما نتیجه ای نداشت.

زمانی که تلاش های پلیس برای یافتن این کودک با بن بست روبه رو شده بود، کارآگاهان احتمال دادند حسین کشته شده باشد تا این که جسد حسین در یک اصطبل مخروبه کشف شد.

کارشناسان پزشکی قانونی با بررسی جسد، نظر دادند او بر اثر خفگی به قتل رسیده و پیش از مرگ مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

همزمان با ادامه تحقیقات، ردپای دو پسر جوان به نام های مرتضی و محمد به دست آمد و آنها دستگیر شدند. دو متهم پرونده به ربودن، آزار و اذیت و کشتن این کودک اعتراف کردند و پس از بازسازی صحنه حادثه روانه زندان شدند. روز گذشته متهمان از زندان به شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان منتقل شدند.

سعید حاجی نجفی، وکیل اولیای دم در این باره به جام جم گفت: دیروز این جلسه در وقت فوق العاده در شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان تشکیل شد. ابتدا نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و با توجه به ادله موجود در پرونده، برای یکی از متهمان به نام مرتضی به اتهام مشارکت در آدم ربایی، آزار و اذیت به عنف پسر هشت ساله و معاونت در قتل وی و دیگر متهم پرونده به نام محمد به اتهام مشارکت در آدم ربایی، آزارو اذیت به عنف پسر هشت ساله و مباشرت در قتل، در خواست مجازات قانونی کرد.

وی ادامه داد: سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند و برای متهمان پرونده درخواست اشد مجازات در ملأعام کردند سپس متهمان در جایگاه اظهارات متناقضی را بیان کردند و مدعی شدند بی گناه هستند و در این آدم ربایی منجر به قتل نقشی نداشته اند. متهمان درباره اعترافات قبلی خود مدعی شدند، در مراحل بازجویی های اولیه در دادسرا و پلیس آگاهی به دروغ اعتراف کردند.

با ثبت اظهارات متهمان پرونده و اخذ آخرین دفاع از آنها دو عامل جنایت با تجدید قرار قانونی به زندان بازگشتند. این در حالی است که قاضی خواجه وند، رئیس شعبه اول دادگاه کیفری استان زنجان و چهار قاضی مستشار این شعبه وارد شور شدند تا بزودی حکم پرونده را صادر کنند.

اخبار