اواخر دی‌ماه؛ زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

اواخر دی‌ماه؛ زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: صحبت‌های مقدماتی درباره وضعیت برگزاری آزمون استخدامی انجام شده تا اواخر دی ماه این آزمون برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم رونمایی از سند فرهنگی و اجتماعی در مورد وضعیت سه ساله شدن آموزش فنی و حرفه ای در دوره متوسطه دوم عنوان کرد: با این تغییر ما به نیروی انسانی در بخش هنر آموز و آموزش های فنی و حرفه ای نیاز بیشتری داریم .

وی افزود: سعی می کنیم در کنار خروجی های نیروی انسانی که در چهار سال آینده موجب می شود تعداد قابل توجهی از همکاران بازنشسته شوند برنامه ریزی داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با وجود این شرایط برنامه جامع نیروی انسانی در دست تهیه است و اگر ظرفیت فعلی دانشگاه شهید رجایی توانایی تامین مستقیم این نیرو را نداشته باشد با تفاهم نامه ای که بین این دانشگاه یا سایر دانشگاه ها با تجربه آموزش های تربیت معلم باشد، کار را پیش می بریم.

بطحایی افزود: برای جبران کمبود ظرفیت دانشگاه شهید رجایی با سایر دانشگاه هایی که در حوزه های آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه دانشگاه جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای، قرارداد منعقد کرده که به طور کوتاه مدت بتوانیم این کمبود نیرو را جبران کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که کمبود نیرو با سه ساله شدن هنرستان ها چگونه است؟، گفت: این کمبود شیب نسبتا زیادی در آموزش فنی و حرفه ای پیدا خواهد کرد، در بین دانش آموزان پسر با این کمبود قابل توجه مواجه هستیم و امیدوار بوده با انعقاد تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه های تربیت معلم این مساله رفع شود.

بطحایی در مورد وضعیت برگزاری آزمون استخدامی گفت: صحبت های مقدماتی انجام شده تا در اواخر دی ماه آزمون استخدامی را برگزار کنیم اما تاریخ دقیق آن منوط به تایید سازمان امور استخدامی است که تا 2 هفته آینده مشخص می شود.
اختلاف نظر آموزش و پرورش با سازمان اداری و استخدامی در تعداد جذب نیرو

وزیر آموزش و پرورش گفت: در تعداد جذب نیرو با سازمان اداری و استخدامی اختلاف نظر داریم که این مساله باید برطرف شود و به عدد ثابت برسیم و براساس آن ظرفیت، آزمون برگزار شود.

بطحایی به مساله رتبه بندی معلمان اشاره و اظهار کرد: رتبه بندی براساس قانون برنامه ششم یک انطباق و همبستگی بین نظام پرداخت ها و رتبه بندی ایجاد می کند که در قالب لایحه به تایید مجلس رسید اما در سقف بودجه های سنواتی مشکل داریم و شرایط به گونه ای نیست که انتظارات از رتبه بندی برآورده شود.

وی تصریح کرد: فکر می کنم برای آغاز اجرای این طرح مشکلات کمتری داشته باشیم اما در آینده مشکلات ما جدی خواهد بود که باید در قانون بودجه سال ۹۷این پیش بینی را انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد تبدیل وضعیت نیروهای آموزش و پرورش گفت: تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی ها و قراردادی ها که حدود۱۲ نفر هستند در حال پیگیری است و امیدوارم بتوانم موافقت دولت را برای تبدیل وضعیت پیمانی ها به رسمی و قراردادی ها به پیمانی جلب کنم.

وی افزود: امروز پاسخ صریحی که همکاران قراردادی و پیمانی بتوانند دریافت کنند، ندارم و در حال پیگیری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در مورد کتاب های کمک درسی گفت: این واقعیت در نظام آموزش و پرورش وجود دارد و صادقانه باید بگویم نتوانسته ایم مشکل را رفع کنیم و متاسفانه آزمون های آمادگی دانش آموزان که باید از متوسطه دوم باشد در مواردی به دوره ابتدایی کشیده شده است که بخشی از این ایراد به آموزش و پرورش باز می گردد.

بطحایی عنوان کرد: هنگامی که برای برخی مدارس آزمون ورودی برگزار می کنیم و ظرفیت مدارس پاسخگوی تعداد متقاضیان نیست این مشکلات به وجود می آید اما به طور جدی روی این موضوع کار می شود تا حداقل اگر امکان رفع آن نیست این مشکل را کاهش دهیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر از سوی همکاران استفاده از کتاب های کمک آموزشی تکلیف شود این مساله ممنوع است و درخواست دارم به این تکلیف قانونی مقید باشند و به هیچ عنوان دانش آموزی نباید به استفاده از کتاب های کمک درسی اجبار شود اما اکر دانش آموزان و اولیای آنها کتاب کمک آموزشی پیشنهادی را استقبال می کنند این کار مشکلی ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در مورد اظهارات یکی از مسئولان آموزش و پرورش در مورد دریافت حقوق چند ۱۰ هزار نفر بدون فعالیت در این وزراتخانه یادآور شد: ممکن است در بحث نیروی انسانی هدر رفت وجود داشته باشد اما در بخش های اداری ده ها هزار نفر که حقوق بگیرند و کاری نکنند شدیدا تکذیب کرده و ادعای آن فرد را تکذیب می کنم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار