اورژانس کشور حداقل 10هزار نیرو کم دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اورژانس کشور حداقل 10هزار نیرو کم دارد

رئیس اورژانس کشور گفت: اورژانس کشور با توجه به تعداد پایگاه های موجود و برای حفظ وضع موجود حداقل 10هزار نیرو کم دارد، ضمن اینکه نیازمند توسعه پایگاه های اورژانس برای بهبود خدمات هستیم.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، پیر حسین کولیوند روز شنبه در مراسم روز اورژانس در مرکز همایش های رازی افزود: اورژانس کشور در سال های اخیر توسعه کمی قابل توجهی داشته است، به جز افزایش 2400 آمبولانس زمینی که در سال های گذشته انجام شد، به زودی 400 دستگاه آمبولانس جدید چهار دیفرانسل نیز به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود.
وی ادامه داد: امسال همچنین با همکاری مترو و راه آهن به دنبال گسترش ناوگان ریلی اورژانس نیز هستیم، تعداد پایگاه های اورژانس هوایی نیز در کشور به 33 پایگاه رسیده است و به زودی چند پایگاه اورژانس هوایی دیگر نیز اضافه می شود.
کولیوند گفت: اضافه شدن 250 آمبولانس موتوری به ناوگان اورژانس تهران نیز کار بسیار بزرگی بود که دستاوردهای فوق العاده ای در رسیدن سریع به بالین بیماران و مصدومان داشته است و امیدواریم این موتورآمبولانس ها در شهرهای دیگر نیز اضافه شوند.
وی افزود: رتبه بندی پایگاه های اورژانس در دو دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است و به تدریج در سراسر کشور انجام می شود.
رئیس اورژانس کشور گفت: اجرای برنامه درمان سریع سکته های قلبی و مغزی در قالب برنامه های 724 و 247 نشان داد هماهنگی قابل قبولی بین اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی و متخصصان قلب و مغز و اعصاب وجود دارد و انسان های زیادی با اجرای این برنامه از مرگ حتمی و معلولیت نجات یافتند.
وی افزود: پرسنل اورژانس در سال های اخیر 90 اختراع مرتبط با خدمات فوریت های پزشکی را ثبت کردند و امیدوایم با همکاری دولت و مجلس مشکل کمبود نیروی انسانی این سازمان نیز کاهش یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار