اولویت استخدام اعضای هیئت علمی در شرایط مساوی با مردان متأهل

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اولویت استخدام اعضای هیئت علمی در شرایط مساوی با مردان متأهل

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بر اساس رأی استمزاجی این کمیسیون، اولویت استخدام اعضای هیئت علمی در شرایط مساوی با مردان متأهل است.
احد آزادی خواه در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز(یکشنبه 7بهمن) کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ادامه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار بود که بر این اساس، تبصره شماره 3 ماده 8 به صورت استمزاجی تصویب شد و بر اساس آن وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و مراکز آموزش عالی موظف هستند که وام ودیعه مسکن را از طریق صندوق رفاه در اختیار دانشجویان متأهل بگذارند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: ماده 9 این طرح نیز به صورت استمزاجی تصویب و دولت مکلف شد طی 5 سال پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، در تمام شهرهایی که دارای حوزه علمیه است، برای طلاب متأهل دارای فرزند خوابگاه مناسب از طریق مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ایجاد کند.
وی تصریح کرد: ماده 10 ناظر به این بود که در تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی اولویت استخدام در شرایط برابر به ترتیب به مردان متأهل دارای فرزند، مردان متأهل فاقد فرزند و سپس استخدام مجردها اختصاص یابد.
آزادی‌خواه ادامه داد: در تبصره ذیل ماده 10 تأکید شد در حوزه پزشکی و پرستاری و معلمی که نیاز به استخدام زنان است، اولویت با زنان دارای فرزند و زنان متأهل است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همچنین در ماده 11 به صورت استمزاجی مصوب شد پس از 5 سال از لازم الاجرا شدن این قانون برای استخدام اعضای هیئت علمی در شرایط مساوی، مردان متأهل در اولویت باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار