اولویت دانشجویان مستعد در دریافت وام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اولویت دانشجویان مستعد در دریافت وام

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان تلاش دارد در اختصاص وام ها دانشجویانی که معدل بالاتری دارند را در اولویت قرار دهند و وام بیشتری به آنها اختصاص دهد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی صدیقی در پیش برنامه بیست و پنجمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری سال ۹۵ که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره یکی از مظاهر هماهنگی و وحدت رویه بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت است و کار جشنواره دانشجویان نمونه با نظم و هماهنگی بین دو وزارتخانه پیگیری شد.
وی ادامه داد: امسال برای دومین بار است که جشنواره دانشجویان نمونه برگزار می شود در اوایل سال جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه سال ۹۴ برگزار شد و اکنون برنامه جشنواره تقدیر از دانشجوان نمونه سال ۹۵ برگزار می شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برنامه تقدیر از دانشجویان نمونه به دلایلی هر سال با تاخیر مواجه می شد ولی امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد تقدیر از دانشجویان نمونه در همان سال خود برگزار شد.
صدیقی ادامه داد: امیدواریم از این به بعد هر سال در اسفند ماه مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه را برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: هدف از تقدیر از این دانشجویان و انتخاب دانشجویان نمونه بحث الگوسازی برای سایر دانشجویان است تا انگیزه بیشتری برای کارهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کنند.
رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: علاوه بر این شاخص ها، یکی از شاخص های دیگری که برای انتخاب این دانشجویان لحاظ شده است، شاخص اخلاقی است و تمام این دانشجویان در بخش های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اخلاقی نمونه هستند.
صدیقی اضافه کرد: امروز ۴۰ نفر از دانشجویان نمونه کشور که ۲۷ نفر آنها از وزارت علوم و ۱۳ نفر آنها از وزارت بهداشت هستند، در نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون اول رئیس جمهور تقدیر می شوند.
وی گفت: جوایز دانشجویان همه یکسان است. برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان ادامه تحصیل بر اساس آیین‌نامه استعداد درخشان پیش بینی شده است و برای دانشجویان دکتری هزینه تمام فرصت مطالعاتی توسط وزارت علوم پرداخت خواهد شد و پیش بینی هایی نیز برای جوایز نقدی صورت گرفته است و امروز پرداخت می شود.
رئیس سازمان امور دانشجویان به دیگر تسهیلاتی که برای این دانشجویان در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی هایی که شده است صندوق رفاه دانشجویان تلاش دارد در اختصاص وام ها دانشجویانی که معدل بالاتری دارند را در اولویت قرار دهند و وام بیشتری به آنها اختصاص دهد که این مسئله در هیات امنای صندوق رفاه مطرح شده است.
صدیقی ادامه داد: همچنین به دانشجویان دکتری ۷۰۰ هزار تومان ماهانه کمک هزینه ارائه می شود که ما امیدواریم در سال های آینده افزایش داشته باشد.
وی افزود: امسال قرار است دانشگاه نمونه در حوزه وزارت بهداشت و وزارت علوم معرفی شود این دانشگاه ها، دانشگاه هایی هستند که بیشترین دانشجویان نمونه را داشته اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار