اولین رایانه ۹ دلاری تا دسامبر به بازار آمریکا می آید

دسته ها: اخبار

یک پروژه تازه تاسیس بر روی Kickstarter توانسته در کمتر از یک ماه به بودجه ۵۰۰۰۰ دلاری خود دست یابد. این پروژه در واقع یک رایانه توجیبی تمام عیار میباشد. یک موس و کیبرد و مانیتور را به آن متصل کنید تا یک رایانه تمام عیار داشته باشید. در دیگر مواقع نیز میتوانید از آن به عنوان یک آتاری کوچک برای اجرای بازی های سبک استفاده کنید! در این بررسی همراه ما باشید.

این رایانه کوچک که CHIP نام گرفته، دارای کلیه رابط های بی سیم مانند بلوتوث و وایفای است و یک رابط USB نیز دارد. این رایانه دارای یک پردازنده یک گیگاهرتزی و رم ۱ گیگابایتی است. حافظه داخلی آن نیز ۴ گیگابایت حافظه فلش میباشد که ضمن ذخیره انرژی از نظر گنجایش برای انجام کار های روزمره همچون وب گردی و  انجام کارهای ساده مناسب به نظر میرسد. دارا بودن و هماهنگی این رایانه با کلیه قابلیت های اصلی یک رایانه ساده امکان انجام کلیه امور را ممکن میسازد. سیستم عامل لینوکس Debian بر روی این رایانه نصب شده که کاربا اپلیکیشن های لینوکسی بسیاری را ممک میسازد.

این چیپ کامل به همراه یک مانیتور کوچک ۴.۳ اینچی تا پایان دسامبر به بازار آمریکا وارد خواهد شد. این مانیتور امکان انجام کار های ساده در محیط سیستم عامل را ممکن میسازد و انجام بازی های ساده را نیز به ارمغان می آورد.  رابط های مخصوص این رایانه برای اتصال به HDMI، VGA و شاخه بندی پورت یو اس بی برای تبدیل کردن آن به چند پورت مجزا نیز بصورت کابل های مخصوصی موجودند که به فروش میرسند. این دستگاه بر روی پنل اصلی اش دارای یک کیبورد QWERTY میباشد و نام تجاری آن نیز PocketC.H.I.P است. باتری موجود در این رایانه نیز تا ۵ ساعت شارژ دهی کامل ارائه میکند.

در گزارشات نمایشگاه IFA امسال نیز خبر از معرفی شدن یک دانگل کوچک به نام Intel Compute Stick، توسط شرکت اینتل دادیم که یک رایانه کامل را در جیب شما اسکان میداد. جزییات بیشتر پیرامون این رایانه را نیز میتوانید در این مطلب بررسی کنید.

اخبار