اکثریت اپلیکیشن‌های VPN می توانند منجر به نشت داده کاربران شوند

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

شاید برای افرادی که به دنبال امنیت بیشتر در فضای وب و یا دسترسی به محتوای مسدود شده هستند، شبکه های خصوصی مجازی یا به اختصار VPNها یک راه حل ایده آل به نظر برسد. نرم افزارهای VPN از کاربران با رمزنگاری کردن ترافیک اینترنت و یا تغییر مسیر آن به داخل کشورهای دیگر محافظت می کنند اما نتایج تحقیقی که اخیراً صورت گرفته، نشان می دهد که استفاده از VPNها کاربران را در معرض خطر قرار می دهد.

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، در نتایج این تحقیق که روی تقریباً 300 نرم افزار VPN اندرویدی انجام گرفته، 84 درصد آنها سبب نشت داده های کاربران می شوند، 38 درصد حاوی بدافزارها یا بدتبلیغات ها هستند و 18 درصد نیز اصلاً داده های کاربران را رمزنگاری نمی کنند.

بر اساس نتایج تحقیق، سه نرم افزار VPN نیز ترافیک اینترنت را رصد می کنند که به طور مثال به اپراتورهای امکان خواندن ایمیل های کاربران را می دهند. توسعه دهندگان این سه اپلیکیشن ادعا کرده اند که برای افزایش سرعت اینترنت اقدام به تداخل در داده ها می کنند.

گفتنی است مطالعه مورد بحث تنها روی اپلیکیشن های VPN رایگان اندروید صورت گرفته اما «Vallina-Rodriguez» به عنوان یکی از نویسندگان مقاله عنوان کرده است که نرم افزارهای غیر رایگان نیز لزوماً امنیت کاربر را تضمین نمی کنند.

اخبار فناوری اخبار