اگر سرعت اینترنت‌تان کند شده اینجا کلیک کنید

دسته ها: اخبار فناوری اخبار
 این روزها گشت و گذار در اینترنت یا به عبارت بهتر وبگردی، تبدیل به  یکی از عادت های روزمره ما شده است. اما دردسرها از آنجایی شروع می شود که مجبور باشید برای باز کردن صفحه موردنظر و یا دانلود یک نرم افزار، مدت زمان زیادی را صرف کنید که این امر برای بسیاری از کاربران کسل کننده است.

در این گزارش می خواهیم چند راهکار ساده که به بهبود سرعت اتصال 3G شما کمک می‌کند آموزش دهیم.


گام اول: یک مرورگر مناسب انتخاب کنید

پیش‌نویس خودکار

بدون شک گوگل کروم انتخاب اول کاربران اندروید خواهد بود؛ یکی از ویژگی هایی که این مرورگر را محبوب کرده است قابلیت همگام سازی آن در تمامی دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید است. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید که این مرورگر فضای زیادی از حافظه تلفن همراه شما را اشغال می ‌کند؛ پس باید به دنبال مرورگری بهتر باشید.

 
گام دوم: قابلیت مشاهده تصاویر را در مرورگرتان غیرفعال کنید

برای اینکه وبگردی با سرعت بالا را تجربه کنید بهتر است مرورگرتان را در حالت “فقط متن” قرار دهید. کافیست به تنظیمات مرورگر مراجعه کرده و قابلیت مشاهده تصاویر را غیرفعال کنید. با انجام کار از لود شدن بی مورد تصاویر جلوگیری شده و شاهد تغییر محسوسی در سرعت مرورگر خواهید بود.


تذکر: تمامی مرورگرها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

گام سوم: حافظه پنهان مرورگرتان را پاک کنید

پیش‌نویس خودکار

پر بودن حافظه کش مرورگرها یکی از عواملی است که موجب کند شدن سرعت آنها می شود و بیشتر کاربران نسخه های قدیمی اندروید درگیر آن هستند؛ این عامل حتی می تواند بر سرعت تلفن همراه شما نیز اثر گذاشته و آن را کاهش دهد پس زودتر دست به کار شوید و حافظه پنهان را از داده های اضافی و غیرقابل استفاده خالی کنید.

مراحل پاک کردن حافظه کش:
در مرحله اول به تنظیمات تلفن همراه رفته از آنجا گزینه “Applications” را انتخاب کنید؛ در این مرحله نرم افزاری که می خواهید حافظه کش(پنهان) آن را پاک کنید( در اینجا مرورگر) انتخاب کرده و اقدام به پاکسازی کنید.

نکته: شما می توانید از یک نرم افزار پاک کننده حافظه کش نیز کمک بگیرید.

گام چهارم: برنامه‌هایی که حافظه زیادی را اشغال می کنند حذف کنید

پیش‌نویس خودکار

در تمامی تلفن های همراه می توان برنامه های زیادی را پیدا کرد که با وجود حجم زیادشان، کاربران کمترین استفاده را از آنها می کنند. ایراد این نرم افزارها این است که در پس زمینه اجرا می شوند و سرعت تلفن همراه را به شدت کاهش می دهند. این نکته شامل برخی ویجت ها نیز می شود.

چاره چیست؟
بهترین راه برای اینکه یک وبگردی خوب و با سرعت بالا را تجربه کنید این است که تمامی  اپلیکیشن ها و ویجت هایی که به هر دلیلی با آنها کار نمی کنید و تنها بخشی از حافظه تلفن همراهتان را اشغال کرده اند پاک کنید.

اخبار فناوری اخبار