ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد اشتغال برای جوانان و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت:اکنون باید شرایط اشتغال جوانانی که در سن اشتغال (بین 15 تا 34 سال) هستند و دانش‌آموخته‌های دانشگاهی را فراهم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید نور محمد پور، مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان بیان داشت: تاکنون حدود 32 تا 33 کارگروه استانی اشتغال تشکیل دادیم که 22 تا 23 در شهرستان‌ها و 10 جلسه در مرکز استان بود.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: پرداخت اعتبارات بسیار خوب دولت در حوزه اشتغال به خوزستان شامل طرح‌های اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری و مشاغل خانگی است که در استان و کشور در دست اجرا است.

محمدپور بیان داشت: میزان اعتباری که دولت به طرح اشتغال اختصاص داده است مبلغ یک هزار و 238 میلیارد تومان است که این اعتبارات شامل 448 میلیارد تومان به مشاغل روستایی است که یک درصد آن ملی است و 338 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است که سود پایینی دارد.

وی افزود: سود تسهیلات اشتغال برای مناطق مرزی 4 درصد، مناطق روستایی 6 درصد، در مناطق محروم 2 درصد و برای شهرهایی زیر 10 هزار نفر به عنوان سرمایه در گردش حدود 10 درصد است ضمن اینکه طرح فراگیر اشتغال مشمول تخفیف یارانه نیز می‌شود

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته تسهیلات مربوط به طرح‌های اشتغال نه تنها به اشتغال منجر نشده بلکه سبب معضلاتی نیز شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار