ایجاد انگیزه برای معلمان خوزستانی با به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

ایجاد انگیزه برای معلمان خوزستانی با به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان به‌عنوان مربی پیش‌دبستانی و رایگان شدن تحصیل فرزندان فرهنگیان در مدارس دولتی و خاص در راستای ایجاد انگیزه در معلمان خوزستانی انجام‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش خوزستان، محمد تقی زاده صبح امروز 5 اسفندماه 96 در جمع مدیران و معلمان ابتدایی شهرستان باوی با تقدیر از تلاش‌های ارزشمند آن‌ها در حوزه آموزش‌وپرورش اظهار کرد: بزرگ‌ترین رسالت و وظیفه ما توانمندسازی، بهسازی، تربیت و آموزش دانش آموزان این سرزمین به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی یک جامعه است.

وی گفت: اگر ما امروزه یک دانش آموز اهل شناخت، شعور و معرفت در زمینه‌های مختلف داشته باشیم در آینده شهروندان آگاهی خواهیم داشت و دوام، توسعه، پیشرفت، صعود و سقوط هر جامعه‌ای بستگی به نوع عملکرد افراد آن جامعه دارد.

تقی زاده با تأکید بر لزوم حساسیت نسبت به شکل‌گیری هویت دانش آموزان، بیان کرد: دانش آموزان ما نباید فقط برای کسب نمره بالا تلاش کنند بلکه تعریفی که ما از دانایی و نخبگی داریم تعریفی است که باید به مسائل دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی وصل شود. هر دانش‌آموزی که بتواند ساده‌ترین مهارت‌های زندگی اجتماعی را بفهمد و عملیاتی کند ازنظر ما دانش‌آموز دانایی است و این مهم‌ترین مسئله‌ای است که سلامت را در جامعه تضمین می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: باید سعی کنیم دانش آموزان را باروحیه‌ای قوی تربیت کنیم چون کسانی که از روحیه ضعیفی برخوردارند، قادر نخواهند بود تاریخ را بسازند و بر آیندگان تأثیرگذار باشند.

تقی زاده کار معلمان را فقط آموزش الفبا ندانست و یادآور شد: الفبا هزاران سال است که تکرار می‌شود و زیباترین کلمات مثل دوستی، محبت، احترام به قانون و … را به‌وسیله آن‌ها می‌نویسیم اما آیا در سطح جامعه معنا و مفهوم این واژه‌ها آموزش داده می‌شوند.

وی بابیان اینکه باید ذهن خانواده‌ها را به کتاب و کتاب‌خوانی حساس کرد، گفت: اولین شاخص توسعه در دنیا چاپ کتاب است و سرانه کتاب در کشور ما پایین است. ازاین‌رو باید ذهن دانش آموزان و خانواده‌ها را درگیر این مسئله کرد تا علی‌رغم همه مشکلات، بتوانیم بسترهای لازم برای توسعه را در استان فراهم کنیم.

وی زمان تحصیل دانش‌آموز خوزستانی را در طول یک سال کمتر از سایر دانش آموزان عنوان کرد و گفت: باید همگی کمک کنیم تا با به‌کارگیری روش‌هایی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها، رتبه آموزشی در خوزستان را ارتقا بدهیم.

تقی زاده جذب حدود 4 هزار و 500 نیروی حق‌التدریس در خوزستان را در راستای رفع معضل کمبود معلم در استان دانست و گفت: استان خوزستان سالانه با حدود یک هزار نفر متقاضی انتقال و حدود 2 هزار و 500 معلم بازنشسته روبه‌رو است و برای برطرف کردن مشکل کمبود معلم باید همه به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

وی با اشاره به تدوین برنامه توسعه آموزش‌وپرورش خوزستان در 20 اولویت، تصریح کرد: با تلاش‌هایی که در مجموعه آموزش‌وپرورش خوزستان صورت گرفت رتبه پیش‌دبستانی از رتبه 18 به رتبه اول در کشور، رتبه کنکور از 27 به 19 و رتبه سوادآموزی از رتبه 15 به رتبه سوم رسیده است.

تقی زاده با تأکید بر لزوم ایجاد انگیزه برای معلمان خوزستانی گفت: برای پیشگیری از عقب‌ماندگی تحصیلی باید در معلمان ایجاد انگیزه شود و به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان به‌عنوان مربی پیش‌دبستانی و رایگان شدن تحصیل فرزندان فرهنگیان با موافقت وزارت آموزش‌وپرورش در تمامی مدارس دولتی و خاص نظیر استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، شاهد، دولتی عادی و هیأت امنایی استان، در این راستا در خوزستان انجام شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار