ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی درخوزستان در گرو راه اندازی واحد فولادسازی اکسین

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد بیش از پنج هزار فرصت شغلی درخوزستان در گرو راه اندازی واحد فولادسازی اکسین

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت:ایجاد اشتغال برای بیش از پنج هزار نفر در خوزستان در گرو راه اندازی واحد فولاد سازی است اما مشکلات نامه نگاری اداری تاکنون روند اجرایی آن را کند کرده است.
به گزارش ایرنا عبدالرضامحمودپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر لزوم راه اندازی واحد فولادسازی در این شرکت و اهمیت آن در ایجاد اشتغال پایدار در خوزستان اظهار کرد: واحد فولادسازی این شرکت از نظر مکان یابی در محلی قرار دارد که توجیه اقتصادی بالایی داشته اما از آنجا که شرکت فولاد اکسین در محدوده شهراهواز قرار دارد، هنوز مجوز لازم ازسوی محیط زیست و سایر بخش های مربوطه برای راه اندازی آن صادر نشده است.
وی افزود: با این وجود شرکت فولاد اکسین تمامی ضمانت های لازم را برای حفظ محیط زیست ارائه داده چرا که بر اساس تمهیدات لازم، واحد فولاد سازی این شرکت حتی یک درصد هم آلودگی ایجاد نخواهد کرد.
مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: استاندارخوزستان نیز مکاتباتی را با وزیر صنعت و معدن و سازمان محیط زیست داشته تا در این زمینه کمیسیون زیربنایی دولت تصمیم نهایی را در خصوص مجوزهای لازم این واحد فولاد سازی اخذ کند.
وی بیان کرد:اگر مجوز زیست محیطی این واحد فولادسازی امسال صادرشود، می توانیم عملیات احداث آن را به سرعت آغاز کنیم که به دنبال آن بیش از 800 شغل به صورت مستقیم و بیش از پنج هزار شغل نیز به صورت غیر مستقیم در خوزستان ایجاد می شود.
محمودپوراظهار کرد: اگربه هر دلیلی در این محدوده نیز اجازه راه اندازی واحد فولادسازی به ما داده نشود با این وجود پیشنهاد صدور مجور آن را در مناطق آزاد و یا منطقه اقتصادی دیگری در خوزستان را داده ایم که امید است در نهایت با این پیشنهادات موافقت شود.
وی بیان کرد:خوزستان ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد اما مشکلات کاغذ بازی اداری تا اندازه زیادی روند سرمایه گذاری را کند کرده است.
وی گفت:بسیاری از شرکت های خارجی و سطح بالا در جهان نیز رغبت زیادی برای مشارکت در این پروژه بزرگ فولاد سازی دارند اما اگر روند اجرایی آن همچنان به طول انجامد، این فرصت سرمایه گذاری از دست برود.
شرکت فولاد اکسین خوزستان با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دریایی و ماشین سازی و رفع نیاز محصولات استراتژیک صنعت کشور در سال 1384 به ثبت رسید.
این شرکت در سال 1388 با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، تولید انبوه خود را آغاز کرده و اکنون با تولید محصولات خاص در زمینه ابعاد (ورق عریض)، در مسیر رشد و تعالی قدم بر می دارد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار