ایجاد بیش از ۲۳ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش سهم اشتغال روستایی به ۲۳ درصد خبر داد و ابرازامیدواری کرد با انعقاد قرارداد عاملیت بانک توسعه تعاون وشرکت مهندسی آب و فاضلاب هدفگذاری ایجاد بیش از ۲۳ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم محقق شود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم امضای قرارداد عاملیت بند الف تبصره ۱۸ بانک توسعه تعاون و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشوراظهارکرد: حرکت پول و سرمایه به سمت فعالیتهای زیربنایی همواره به کندی صورت می گیرد ولی با استفاده از بسترهای آماده سازی دولت و به کارگیری برخی مکانیسم ها در این عرصه می توان در جهت فعالیتهای مربوط به کاهش مصرف آب بدون درآمد و هدررفت منابع آبی، استفاده از کاهنده های مصرف آب و استقرار تانکرهای آب رسانی در روستاها اقدام کرد.

وی  ادامه داد: اشتغالزایی دربخش تجارت یکی از کارهای مهمی است که انجام می شود و در حوزه زیربناها معمولا سخت است لذا باید سرمایه و اشتغال را به این سمت سوق بدهیم تا هم اشتغال گسترده تر شود و هم از منابع متنوع سرمایه انسانی بهره برداری شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد: به منظورتوسعه اشتغال از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای اعطای وامها و تسهیلات ارزان استفاده کردیم که موجب شد سهم اشتغال روستایی و بخش های زیر۱۰ هزار نفردرسبد اشتغال از۳ درصد گذشته امروز به ۲۳ درصد افزایش یابد.

شریعتمداری استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ را یکی دیگر از روشهای کمک به ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ما با پرداخت وام و تسهیلات، کمک هزینه دستمزد، کمک هزینه بیمه فعالیتهای اشتغالزا در سطوح مختلف و کمک هزینه تخصیص یارانه و تسهیلات بانکی در بخشهای مختلف می توانیم بر این مشکل غلبه و در توسعه اشتغال و کارآفرینی موثر عمل کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در قالب انعقاد این قرارداد از ظرفیت بخشهای خصوصی و تعاونی بهره برداری لازم صورت گیرد و از این طریق لایه هایی از اشتغالزایی فتح شود و با اشتغالزایی ۲۳ هزار و ۵۸۷ شغل مستقیم و غیرمستقیم در این قرارداد، گام مثبتی در جهت اشتغال در سال ۹۸ برداریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار