ایجاد دانشگاه های کارآفرین از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد دانشگاه های کارآفرین از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با حضور در دانشگاه گیلان و بازدید از نمایشگاه توانمندی های پژوهشی این دانشگاه ،در نشست مشترک با مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان شرکت کرد و ایجاد دانشگاه های کارآفرین را از پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت علوم برشمرد.

به گزارش ایسنا، دکتروحید احمدی در این نشست با اشاره به آمار پایگاه‌های مختلف رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح جهان، از ارتقاء بسیار خوب رتبه آموزش عالی کشور در این پایگاه ها خبر داد و گفت: تلاش ما در مدت مسئولیت در وزارت علوم بر این بوده که شاخص رشد ما تنها مقاله نباشد و بتوانیم در شاخص های دیگر نیز رشد خوبی داشته باشیم که با تلاش نخبگان دانشگاهی این امر اتفاق افتاده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، نظام علمی کشور را نیازمند تحول در نگرش به جایگاه خود در جامعه دانست و خواستار فرهنگ سازی برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین شد.

دکتر احمدی با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: مسئولان کشوری باید برای دانشگاه و پژوهش ارزش قائل شوند و پژوهش را موضوعی سرمایه گذاری بدانند نه هزینه.

وی بحث مأموریت گرا کردن آموزش عالی و طرح آمایش سرزمین را به عنوان یکی از پروژه های اصلی اقتصاد مقاومتی مهم ارزیابی کرد و تحقق برنامه ششم توسعه در آموزش عالی را مهم ارزیابی کرد.

دکتر احمدی با اشاره به ضرورت تقویت دیپلماسی علم و فناوری، کارهای مشترک دانشگاهی با دانشگاه های خارج از کشور را در رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بسیار مؤثر دانست و خواهان استفاده از فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان و استادان شد.

بر اساس این گزارش دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان، در سخنانی با اشاره به شرایط اقلیمی و توانمندی های ویژه استان گیلان در علم و فناوری، خواستار توجه بیشتر به توسعه فناوری و پژوهش دراین استان شد.

رئیس دانشگاه گیلان ارتباط خوب میان این دانشگاه و پارک علم و فناوری گیلان را زمینه سازی برای توسعه پژوهش و فناوری دراین استان دانست.

دکتر رضی با اشاره به تدوین سند راهبردی دانشگاه گیلان، برنامه وسیاست اصلی دانشگاه گیلان را حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین اعلام کرد.

وی همچنین تلاش برای جهت دهی خیّرین به سمت حوزه علم و فناوری را مهم ارزیابی کرد و آغاز عملیات احداث ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان را در این راستا اقدام مهمی ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست از خدمات مهندس کریم نوید، خیّر و دانش آموخته دانشگاه گیلان که ساخت پروژه آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع را متقبل شده است، قدردانی شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار