ایجاد رشته‌های مرتبط با پزشکی دانشگاه فنی‌‌و‌حرفه‌ای در حال بررسی/ دانشگاه تا پایان برنامه ششم خودکفا می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد رشته‌های مرتبط با پزشکی دانشگاه فنی‌‌و‌حرفه‌ای در حال بررسی/ دانشگاه تا پایان برنامه ششم خودکفا می‌شود

شمس گفت: ایجاد رشته‌های مرتبط با پزشکی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در حال بررسی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر شمس سرپرست دانشگاه فنی‌حرفه‌ای اظهار کرد: شورای گسترش دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با کمک وزارت علوم راه اندازی می‌شود تا برای تاسیس واحدها زمان زیادی برده نشود؛ در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مستقل انجام می‌شود و خودشان می‌توانند در انجام امور خود تصمیم‌گیری کنند.

وی بیان کرد: طرح آمایش آموزشی به وسیله معاونت آموزشی انجام می‌شود و این کار در جهت ارتقای دانشگاه فنی‌حرفه‌ای بوده تا بتوانیم رشته‌داری در زمینه ارتباط با صنعت را توسعه دهیم.

شمس با بیان اینکه افرادی که از طریق دیپلم وارد دانشگاه فنی‌حرفه‌ای می‌شوند باید به سمت صنعت ببریم افزود: برای برطرف شدن مشکلات باید آموزش تخصصی را به وسیله دانشگاه فنی‌حرفه‌ای ارائه دهیم و در این راستا کارگروهی با همکاری وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شود؛ یکی از اهداف دانشگاه فنی‌حرفه‌ای این است که در کنار دانشگاه‌ها هنرستان تشکیل شود.

وی با بیان اینکه با سازمان فنی‌حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه‌هایی صورت گرفته و دروس این دانشگاه بازنگری شده است افزود: شورای نظارت بر ارزیابی به عنوان مرجعیت برنامه‌ریزی کشور قرار گرفته و من معتقدم که این دانشگاه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

شمس عنوان کرد: در این مرکز آموزشی 3 هزار نفر نیروی قراردادی بوده که برخی از آن‌ها 27 سال سابقه خدمت دارند و این یک فاجعه برای کشور به حساب می‌آید.

سرپرست دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس از ما حمایت می‌کند، افزود: طرح آمایش نیروهای انسانی تا پایان امسال انجام می‌شود و با ایجاد هیئت علمی فنی‌حرفه‌ای بسیاری از ساختارها یکسان می‌شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه فنی‌حرفه‌ای آمادگی دارد تا همه دانشجویان کشور، کارورزی را در این مرکز آموزشی بگذرانند و جای خوشحالی دارد که بعد از 30 سال یک شخصی که علوم انسانی خوانده سکاندار وزارت علوم است.

شمس با بیان اینکه نیازهای دانشگاه فنی‌حرفه‌ای را از طریق راه اندازی سامانه اسنپ مهارتی برطرف می‌کنیم، افزود: از میان 10 میلیارد تومان اعتبار تنها 9 میلیارد به ما داده شده است اما دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با تمام مسائل همچنان به تعهداتش عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم آن است که بابت مخارجش بودجه از دولت دریافت نکند، تصریح کرد:‌ دانشگاه فنی‌حرفه‌ای تا پایان برنامه ششم توسعه باید خودکفا شود و در این زمینه نمایشگاه دائمی دستاوردهای این مرکز آموزشی راه اندازی کرده و با کشورهای دیگری در این خصوص وارد مذاکره شده‌ایم.

سرپرست دانشگاه فنی‌حرفه‌ای با بیان اینکه ستاد ملی توسعه به وسیله دانشگاه فنی‌حرفه‌ای راه اندازی شده است ، ادامه داد: 60 کارگاه تولیدی با کمک بخش خصوصی راه اندازی و قرار است علاوه بر خبرگزاری دانشجو پارک علم و فناوری مجازی نیز راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: سهم دختران در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کم بوده که ما باید آن را توسعه دهیم و در حال حاضر 2 هزار و 112 ساختمان داریم که بیشتر کارگاهی است و هزار و 270 کارگاه در دانشگاه‌های فنی‌حرفه‌ای موجود است.

شمس در خصوص تعداد دانشجویان دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: 157 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و بیش از 197 هزار نفر در مقطع کارشناسی دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای مشغول به تحصیل بوده که 15 درصد دانشجویان از طریق هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و 16 درصد از طریق کار و دانش در این مجموعه تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: ایجاد رشته‌های مرتبط با پزشکی در دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای در حال بررسی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار