ایجاد رشته ارشد پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی دزفول در انتظار تأیید وزارت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: زیرساخت‌های لازم برای ایجاد رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فراهم شده و اکنون منتظر صدور مجوز از وزارتخانه هستیم.

دکتر جواد مؤذن اظهار کرد: امسال در رشته‌های پرستاری، پزشکی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و اتاق عمل در مجموع 203 نفر در دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ظرفیت پذیرش رشته پزشکی از 2 سال گذشته افزایش یافته است. به وزارتخانه اعلام کرده بودیم که ظرفیت پذیرش 40 نفر را در رشته پزشکی داریم اما وزارتخانه حدود 60 نفر را به ما معرفی کرد؛ البته اکنون با وجود آن که سیستم آموزشی دانشگاه تحت فشار قرار می‌گیرد اما مشکلی برای آموزش این افراد وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه رشته‌های موجود، گفت: برای ایجاد مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری زیرساخت‌های لازم در دانشگاه فراهم شده است و حتی نماینده وزارت بهداشت نیز از امکانات دانشگاه بازدید کرد.

مؤذن گفت: در صورت تأیید وزارت بهداشت این رشته از سال آینده به رشته‌های موجود در دانشگاه اضافه خواهد شد. البته تأسیس رشته‌های تغذیه و پزشکی اجتماعی نیز در برنامه دانشگاه قرار دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار