ایجاد رگولاتوری در رسته‌های شغلی دارای مزیت اقتصادی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد رگولاتوری در رسته‌های شغلی دارای مزیت اقتصادی

معاون وزیر کار با بیان اینکه تمرکز بر اختصاص منابع برای رسته‌های مزیت‌دار به طور اختصاصی و تسهیل موانع کسب و کار آن یکی از روش‌های جدید برای ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: ایجاد نظام رگولاتوری برای تنظیم فضای کسب و کار رشته‌های اختصاصی از جمله پوشاک مؤثر است.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار دارای دو لایه است، اظهار داشت: یک لایه بهبود فضای کسب و کار اصلاح مجوزها و در لایه بعدی توجه اختصاصی به رشته‌های مزیت‌دار در کشور است.

وی افزود: تنها اصلاح مجوزها در جریان بهبود فضای کسب و کار کفایت نمی‌کنند بلکه باید به تمرکز منابع بر رشته‌های دارای مزیت توجه کنیم.

معاون وزیر کار معتقد است که کشور ویتنام بعد از اجرای پروژه بهبود فضای کسب و کار به سرعت رشد جدی در حوزه صادرات داشته است چرا که فعالیت بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خارجی و صادرات را تسهیل کرد.

منصوری افزود: دقیقاً یکی از گلوگاه‌هایی که در کشور ما وجود دارد لزوم توجه به سرمایه‌گذاری خارجی، توسعه بخش خصوصی و موضوع صادرات است و در این حوزه‌ها قطعاً ضعف داریم، بنابراین بهبود فضای کسب و کار باید از طریق توجه به رشته‌های دارای مزیت نیز دنبال شود که منتج به رشد اقتصادی و اشتغال پایدار شود.

وی افزود: اگر با تمرکز منابع و اولویت‌بندی بر رشته‌های تخصصی، بهبود فضای کسب و کار پیگیری شود سریع‌تر به پاسخ می‌رسیم به عنوان مثال اگر در صنعت داروسازی و پوشاک دارای مزیت هستیم باید قوانین مرتبط با آن تسهیل شده و با تمرکز منابع بر روی این رشته‌ها مواد اولیه و موضوع صادرات آنان را پیگیری کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه توجه به رشته‌های شغلی مزیت‌دار اخیراً در کشورهای مختلف به طور جدی‌تری دنبال می‌شود، گفت: موضوع دیگر توجه به نظام رگولاتوری در کشور است که کمتر در ایران به آن توجه می‌شود. به عنوان مثال اگر در بخش پوشاک یک نهاد رگولاتور وجود داشته باشد، قطعاً نظرات دولت و بخش خصوصی تجمیع شده و در نهایت منجر به تنظیم روابط در این بخش می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار