ایجاد شغل پایدار برای کارگران غیررسمی/ بیمه اجتماعی فراگیر را در دولت دنبال می‌کنیم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد شغل پایدار برای کارگران غیررسمی/ بیمه اجتماعی فراگیر را در دولت دنبال می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل امروز ما کارگران غیررسمی هستند که به دنبال ایجاد شغل پایدار برای​ آن‌ها هستیم و در کمیسیون اجتماعی دولت بیمه اجتماعی فراگیر را دنبال می‌کنیم.
علی ربیعی در بیست و نهمین جشنواره ملی قدردانی از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه که در سالن سران اجلاس برگزار شد، با تبریک هفته کارگر به نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: کارگران همواره در کنار انقلاب ماندند و در جنگ هم به جبهه‌ها رفتند و ۶ تا ۷ سال حقوق آن‌ها اضافه نشد، اما تحمل کردند.

ربیعی با اشاره به این که کارگران نیرو‌های همیشه انقلابی، تحول خواه و عدالتجو هستند، گفت: آن‌ها از بالا و پایین شدن نرخ ارز هیچ سودی نمی‌برند.
وزیر تعاون گفت: هر کسی نام و نشانی با خود می‌گذارد و نشان این دولت، تدبیر و امید است و خداوند این دولت را با تدبیر و امید آزمایش می‌کند.
ربیعی گفت: در سال‌های اخیر شاهد ورود موج جمعیت بیکار به جامعه بودیم که فشار زیادی بر دولت تدبیر و امید وارد کرد اما در عین حالا سیاست‌های ارتقاء معیشتی را برای آن‌ها در نظر گرفتیم.
وی افزود: سالمندان و بازنشستگان ما سال‌ها قدرت خرید نداشتند و بنگاه‌های ما هم به سبب رکود طولانی چندین سال ریزش نیرو داشتند.
ربیعی گفت: همه تلاش دولت یازدهم و دوازدهم این است که صدای کارگران شنیده شود و در هیچ دوره‌ای به کارگران اجازه راهپیمایی نمی‌دادند، اما در این دو دولت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ۵۵ درصد افزایش یافته است.
وی افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان برای بازنشستگان و مسکن مستمری بگیران پیش بینی شده است و صندوق تامین اجتماعی را از صندوق کارپردازی به صندوق زندگی اجتماعی بازنشستگی تبدیل کردیم.
ربیعی گفت: مشکل امروز ما کارگران غیررسمی هستند که به دنبال ایجاد شغل پایدار برای​ آن‌ها هستیم و در کمیسیون اجتماعی دولت بیمه اجتماعی فراگیر را دنبال می‌کنیم.
وی افزود: سال گذشته در بخش خدمات ۵۰۰ هزار شغل و در بخش صنعت ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شد و سهم بیمه زنان از ۱۹ به ۲۵ درصد افزایش یافت و زنان، بیشتری شاغل شدند.
وزیر کار، تعاون و امور اجتماعی در جمع کارگران گفت:​ کارگران ما امروز صاحب فکر و اندیشه و فناوری هستند.

ربیعی افزود: برنامه‌های زیاید در روستا داریم از جمله ایجاد شغل در روستا‌ها برای مبارزه با کم آبی، بیمه روستایی برای سالمندان و دفترچه بیمه روستایی که موجب شده است ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر بیمه شوند و امروز می‌توانیم بگوییم که تمام روستاییان کشور به بازنشستگی می‌رسند.
وی گفت:​ سازمان تأمین اجتماعی بسیار پویا شده و وضعیت صندوق تأمین اجتماعی با دیگر صندوق‌های کشور بسیار متفاوت است.
ربیعی گفت: در مناطق محروم درمانگاه می‌سازیم، همچنین در جنوب تهران آموزش مهارت کارگران را در بحث تولید ایرانی و آموزش سیار آن‌ها برای شهر‌های کوچک افزایش دادیم و امنیت شغلی را دنبال کردیم و همچنین امنیت زنان کارگر در اولویت است.
ربیعی افزود: اگر بخواهیم امروز موفق باشیم و رشد کنیم باید به بازار‌های جهانی دست پیدا کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار