ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در ۲۰ طرح پیشران صنایع پتروشیمی

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در ۲۰ طرح پیشران صنایع پتروشیمی با محوریت شهرستان ماهشهر خبر داد.
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در ۲۰ طرح پیشران صنایع پتروشیمی با محوریت ماهشهر گفت: در صورت انجام سرمایه گذاری‌های لازم در بهره برداری از این طرح ها، نیاز کشور به واردات محصولات پایین دستی این صنعت کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

او بیان داشت: جزئیات این طرح‌ها در نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر از سوم تا پنجم آبان ماه در جزیره کیش ارائه می‌شود.

شهیدی نیا تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از زیر ساخت‌ها و همچنین تنوع خوراک و تولیدات صنایع بالادستی و میانی لازم برای جذب سرمایه گذاران طرح‌های پیشران صنایع پتروشیمی برخوردار است و این طرح‌ها در مقیاس‌های کوچک‌تر (نسبت به صنایع بزرگ) به سرمایه گذاری‌های کمتری نیاز دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: این طرح‌ها امکان ایجاد فرصت‌های متنوع و پایدار را برخوردار مهیا می‌نماید و بهره برداری از آن‌ها باعث رفع نیاز کشور از واردات و به نوعی ارزش افزوده بیشتر با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع ارزی برای واردات را ایجاد خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: استراتژی اصلی صنعت پتروشیمی، توسعه زنجیره ارزش برای محصولات پایین دستی است؛ در احجام بالادستی و میانی تولیدات خوبی صورت گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید محصولات این صنعت در کشور افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

او گفت: در جریان برگزاری این نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر، نشست‌های کارشناسی و تخصصی متعددی با سرمایه گذاران و سازندگان داخلی برگزار خواهد شد و تلاش می‌شود تا ضمن جذب سرمایه گذاری ها، تقویت تولید داخلی را مورد حمایت قرار دهیم.

شهیدی نیار در خصوص طرح‌های فناورانه که به تایید معاونت علمی ریاست جمهوری رسیده گفت: انتقال دانش طرح‌ها و دستاورد‌های جدید علمی با محوریت صنعت پتروشیمی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به واسطه ایجاد زیرساخت‌هایی که در این منطقه ایجاد شده، تلاش می‌شود که توسعه زمینه‌های سرمایه گذاری ها، رونق اقتصادی در تولید محصولات و همچنین حمایت از سازندگان داخلی به عنوان برنامه ریزی‌های محوری این سازمان با جدیت پیگیری شوند.

اخبار استان اخبار