ایجاد ٣٧ هزار شغل از ابتدای سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ٣٧ هزار شغل از ابتدای سال

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارائه گزارش ١٠٠ روزه دولت دوازدهم در این سازمان، برنامه‌های انجام شده در حوزه صنایع دستی را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، علی اصغر مونسان روز یکشنبه (۱۹ آذر) در نشست خبری ارائه گزارش ١٠٠ روزه دولت دوازدهم در این سازمان درباره فعالیت‌های معاونت صنایع دستی بیان کرد: اعتقاد داریم یکی از بخش‌های مهم، صنایع دستی است که با حداقل سرمایه‌گذاری، به ایجاد شغل کمک می‌کند، یعنی به ازای هر ۵۰ میلیون تومان، می‌توان از این طریق شغل ایجاد کرد؛ در حالی که در بخش‌های دیگر حداقل به ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اشتغال‌زایی نیاز است.
او ادامه داد: از ابتدای سال حدود ٣٧ هزار شغل در بخش صنایع دستی ایجاد شده است. در همین رابطه برنامه‌ای برای سال آینده به دولت دادیم که اگر اعتبار آن تأمین شود، حدود ٧٠ هزار شغل در سال آینده ایجاد خواهیم کرد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ١٣ نمایشگاه داخلی و چهار نمایشگاه خارجی برای ارائه محصولات صنعتگران و هنرمندان داشتیم. کمپین صادرات صنایع دستی با شعار “آنلاین شوید و جهانی بفروشید” برای استفاده از دنیای مجازی در این حوزه راه‌اندازی شده است.
مونسان اضافه کرد: ٢٢ هزار و ۶۰۰ نفر از سوی استادکاران این حوزه آموزش دیده‌اند تا نسل جوان از تجربیات نسل قدیم در این حوزه بهره ببرند و شاهد رشد تولیدات بیشتر در ایجاد شغل برای جوانان باشیم.
او گفت: ثبت جهانی شهرهای مریوان برای کلاش‌بافی و سیرجان برای گلیم شیریکی پیچ همچنین روستای کلپورگان سیستان و بلوچستان در حوزه سفالگری از دیگر اتفاقات خوب صنایع دستی در امسال بود. جشن این شهرهای جهانی تا پایان آذرماه برگزار می‌شود. با ثبت شهرهای جهانی در حوزه صنایع دستی، ایران رتبه اول را به خودش اختصاص داد. پیش از این چین رتبه اول را در جهان داشت.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ١۵ نشان ملی جغرافیایی از طریق ثبت إسناد کشور انجام شده است. همچنین با هماهنگی‌هایی که با معاونت میراث شده است، قرار است از ظرفیت سایت‌های تاریخی برای ایجاد گالری‌های صنایع دستی و عرضه این محصولات برای فروش بیشتر استفاده کنیم، کما اینکه اولین گالری صنایع دستی در کاخ گلستان افتتاح شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار