ایجاد ۱۵هزار و ۶۰۰نفر شغل بدون پرداخت یک ریال وام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۱۵هزار و ۶۰۰نفر شغل بدون پرداخت یک ریال وام

مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) با اشاره به اینکه طرح «کشت مبتنی بر قرارداد» گفت:طی ۱۱ماه گذشته حدود۱۵هزار و ۶۰۰ نفر شغل ایجاد کردیم.
رضا تازیکی، مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزای دولت گفت:مهمترین طرحی که در حال انجام است و بخشی از آن نیز انجام شده است، طرح توسعه کسب و کار پایدار (تکاپو) است. در بازه زمانی یک سال گذشته بدون اینکه حتی یک ریال تسهیلات پرداخت کنیم،موفق به ایجاد حدود 15هزار و 600نفر شغل شدیم. این طرح تاکنون بدون پرداخت تسهیلات توفیقات زیاده داشته زیرا با مشارکت صحیح مردم توانسته به چرخه اقتصادی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل، در رسته های الویت دار استان بوده است افزود:در گام اول دینامیک اشتغال استان ها را بررسی کردیم. در این رسته ها زعفران و گیاهان دارویی ،پوشاک مهمترین رسته ها بود. در رسته پوشاک سفارش 20 میلیون یورویی از 4برند بین المللی گرفته ایم. و این موضوع زمینه ایجاد 4هزار شغل را فراهم کرد. مشکلاتی در راستای بخشنامه هایی که ازسوی گمرک و بقیه بخش ها صادر شده است، مشکلاتی پیش آمده است که متأسفانه دقیق نیست و همین باعث شده است که مشکلاتی برای کسب و کارها به وجود بیاید.

تازیکی ادامه داد: در زمینه پوشاک، نزدیک به 30 دوره آموزشی با حضور مدرسان خارجی در ایران برگزار شده است. حدود 25 بوم گردی جدید در روستاها ایجاد کردیم. در حوزه آی تی و زنبورداری نیز حدود 30شرکت جدید ایجاد شد.

تازیکی اظهار داشت: ایجاد 100هزار شغل را در طرح «کشت مبتنی بر قرارداد» هدفگذاری کرده ایم ، تا کنون نزدیک به 10هزار نفر در طول این 2ماه در کل کشور راه اندازی شده است. در راستای طرح «کشت مبتنی بر قرارداد» در گام نخست اتصال کسب و کارها به بازار، قراردادی بین روستائیان و دو شرکت زعفرانی در استان خراسان جنوبی منعقد شد تا محصولات کشاورزان توسط این شرکت خریداری شود؛ از این طریق، محصول کشاورزان به صورت استاندارد و خودکار به بازار متصل می شود که این روش بازارسازی برای سایر محصولات کشاورزی به ویژه محصولات باغی اجرایی خواهد شد؛ ضمن اینکه در این فرایند تولید استاندارد می شود.

مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار وزارت کار بیان کرد: شرکت نوین زعفران حدود 100 دستگاه خشک کن در5استان در حال نصب دارد و 30نفر متخصص کشاورزی را استخدام کرده است که به کشاورزان آموزش های کاشت و داشت و برداشت را آموزش دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار