ایجاد ۱۸۰هزار فرصت شغلی در هر سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۱۸۰هزار فرصت شغلی در هر سال

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: سالانه ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده این درحالی است که هزینه ایجاد هر شغل ۱۸ میلیون تومان بوده و پیش بینی می‌شود این رقم در سال ۹۶ به ۲۵ میلیون تومان برسد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد امید در مورد عملکرد حوزه اشتغال و توانمندسازی، گفت: کمیته امداد سالانه ۱۸۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که بخشی در قالب کاریابی‌ و بخشی از طریق ایجاد تسهیلات بوده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ با توجه به منابع بانکی ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار قرض الحسنه پیش بینی شده بود همچنین هزینه ایجاد هر شغل ۱۸ میلیون تومان بوده که پیش بینی می‌شود این رقم در سال ۹۶ به ۲۵ میلیون تومان برسد.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد افزود: طرح استعداد‌سنجی خانواده های تحت پوشش اجرا شد که بر اساس آن خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مورد سنجش استعداد کار و اشتغال به صورت میدانی و حضوری قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه این سنجش بین سنین 15 تا 70سال انجام شد گفت: از بین 4 میلیون و 500 نفری که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، 2 میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد سنجش‌ قرار گرفتند که در سنین ۶۰ تا ۷۰ سال بوده و 937 هزار نفر از آنها آمادگی و شرایط کار، تلاش و فعالیت اقتصادی را دارا بودند و از 937 هزار نفر، بیش از 53 درصد زن بوده است.
امید گفت: همچنین در سال جاری با کمک بانک‌ها 900میلیارد تومان به استان‌ها ابلاغ شد که 700 میلیارد تومان تا پایان دی‌ماه وصول شده است.
معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد گفت: از محل صندوق کمیته امداد 180 میلیارد تومان اعتبار جذب شده و به استان‌ها ارسال شد و از 15 اسفند ماه حساب قرض‌الحسنه کمیته امداد مستقل خواهد شد، همچنین رشد عملیات در جذب منابع و بکارگیری منابع نسبت به سال گذشته تاکنون 33 درصد بوده است که با توجه به تعداد متقاضیان این اعداد پاسخگو نیست.
وی افزود: تلاش می کنیم تا خانواده‌های تحت پوشش توانمند شوند و از حمایت خارج شوند، به طوری که در سال‌های گذشته تعداد خروجی‌ها 100 هزار خانواده بوده که امسال خروج 150هزار نفر از چرخه کمیته امداد قطعی شده است، در واقع امسال تعداد خروجی‌ها نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ادامه داد: امسال با خروج 150 هزار خانوار، 300 میلیارد ظرفیت جدید ایجاد شده و امسال اولین سالی است که خروجی های کمیته از ورودی های آن بیشتر شده است.
امید با اشاره به اینکه کاریابی در دستور العمل اجرایی این نهاد قرار گرفته افزود: سامانه کاریابی ویژه کمیته امداد در فروردین ماه سال 96 رونمایی می‌شود، این درحالی است که تاکنون 15 هزار نفر از طریق کاریابی کمیته امداد مشغول به کار شده‌اند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: اعتبارات سال 96 کمیته امداد از یک هزار میلیارد تومان به 2 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش یافته است که شامل رشد صد در صدی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار