ایجاد ۲۵ هزارشغل در سال ۹۷ در حوزه حمل و نقل+ جدول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۲۵ هزارشغل در سال ۹۷ در حوزه حمل و نقل+ جدول

یکی از برنامه های دولت ایجاد اشتغال در بخش مسکن و حوزه درون شهری و برون شهری است که ایجاد بیش از ۲۵ هزار نفر را در حوزه حمل و نقل برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،امیر باقری،سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه با حضور در برنامه تیتر امشب در بیان جزئیات برنامه های اشتغالی دولت گفت: برای اشتغال فراگیر در حوزه های بخش کشاورزی، صنعت، حمل و نقل، مسکن، گردشگری و آی‌تی برنامه های مشخصی داریم. در انتخاب حوزه ها مساله اشتغال به عنوان یک مساله درنظر گرفته شد و سایر دغدغه ها مثل بخش بافت های فرسوده و مسکن ایمن نیز بعد از زلزله کرمانشاه مطرح شده که قسمتی از منابع برای اشتغال زایی در این حوزه ها در نظر گرفته شده است.

*ساماندهی 100 هزار واحد فرسوده در سال 97

وی تصریح کرد: دولت سعی دارد هم بافت‌های فرسوده را نوسازی کند و هم در این بخش اشتغالزایی کند. در بافت‌های فرسوده سال 97 دولت سعی دارد 100هزار واحد از بافت های فرسوده را ساماندهی کند که در این بخش برای 240 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد بنابراین یکی از حوزه ها برای اشتغال احیای بافت های فرسوده است که مکانیزم مشخصی دارد. تامین مسکن اجتماعی در حوزه شهری و مسکن روستایی در حوزه روستایی نیز در دستور کار دولت است که 50 هزار واحد در حوزه مسکن اجتماعی در حوزه شهری و 50 هزار واحد در حوزه روستایی نیز در دستور کار است.

باقری افزود: در بافت های فرسوده و حوزه مسکن شهری و روستایی هدف گذاری بر 200 هزار واحد مسکونی در سال است و ایجاد 300 هزار اشتغال نیز از این مسیر دنبال می شود.

ایجاد ۲۵ هزارشغل در سال ۹۷ در حوزه حمل و نقل+ جدول

علاوه بر این موضوع سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه درباره برنامه اشتغالی در حوزه حمل و نقل گفت: در حوزه حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیز برنامه مشخصی داریم. تعویض اتوبوس ها، تاکسی ها، وانت بارها و کامیون ها در دستور کار است. در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری برنامه دولت در سال 97 چیزی حدود94 هزار دستگاه انواع دستگاه وسیله نقلیه در سال است که قرار است با جایگزینی که انجام می شود در این حوزه برای 22 هزار نفر شغل جدید ایجاد شود. در حوزه برون شهری 12 هزار و 300 دستگاه در دستور کار است که در این حوزه نیز 3 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. در این حوزه ضمن اشتغالزایی نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری انجام می شود.

ایجاد ۲۵ هزارشغل در سال ۹۷ در حوزه حمل و نقل+ جدول

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار