ایجاد ۳۰۰ “روستای بدون بیکار” تا پایان سال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۳۰۰

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اعلام پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در نیمه نخست سال، از هدف‌گذاری حل مشکل بیکاری ۳۰۰ روستا تا پایان امسال خبر داد.

اصغرنورالله‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای نیمه اول سال ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در مناطق و محیط‌های روستایی اختصاص دادیم و تاکنون به همین میزان طرح تصویب کردیم. از این میزان اعتبار برای ۶۸۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به‌عنوان تسهیلات پرداخت شده است.

وی درباره طرح‌های اشتغال به تصویب رسیده در صندوق، گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۰۰ طرح مصوب شده که از این تعداد برای ۱۳ هزار و ۶۷۰ طرح قرارداد منعقد شده و به مرحله پرداخت تسهیلات رسیده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تاکید بر ضرورت ایجاد کسب و کار در روستاها و تلاش برای پایداری آن گفت: امروز برای حفظ و پایداری کسب و کار در روستاها باید تلاش کنیم. طبعا بخشی از مهاجرت‌ها اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان به طور صددرصد جلوی‌ آن را گرفت ولی هدف ما در صندوق کارآفرینی امید این است که فرصت‌های اشتغال را در روستاها ایجاد و به حفظ و ماندگاری افراد در روستاها کمک کنیم تا آن بخشی که به دلیل نبود شغل مهاجرت می‌کنند، محدود شوند.

نورالله‌زاده در عین حال از هدف‌گذاری ایجاد ۳۰۰ روستای بدون بیکار تا پایان سال خبر داد و گفت: طرح “هر روستا ـ یک محصول” را هم‌چنان دنبال می‌کنیم و درصددیم تا پایان سال در هر استان یک روستای بدون بیکار تحقق یابد. خوشبختانه تمام استان‌ها به سامانه “کارا” متصل هستند که ظرفیت‌هایشان را شناسایی و متقاضیان را در سامانه ثبت نام کرده‌ و وارد مرحله پرداخت تسهیلات شده‌ایم. به‌عنوان مثال در سیستان و بلوچستان ۶۰ طرح را برای ۶۰ نفر شناسایی کردیم که کار تسهیل‌گری و برگزاری دوره آموزشی آن انجام شده است.

به گزارش ایسنا، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی با اولویت تاسیس تعاونی در روستاهای دارای مزیت نسبی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح، کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغالزایی و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری را به‌دنبال دارد. مجلس سال گذشته یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای توسعه اشتغال در مناطق محروم و روستایی به تصویب رساند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار