ایجاد ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری/ضرورت همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری در سال جاری/ضرورت همکاری دانشگاه‌ها و پارک‌های فناوری

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده استان یزد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده در کشور، در سال جاری ۳۰ هزار شغل در حوزه فناوری ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر خسرو پیری به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت علوم در حوزه علم و فناوری پرداخت و جدی‌تر شدن حرکت‌های علمی در کشور و پرداختن به برنامه‌های کیفی به جای برنامه‌های کمی را از مزیت برنامه‌ها و سیاست‌های جدید وزارت علوم دانست.

وی بر ضرورت توجه کافی به بخش فناوری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره و تأکید کرد: پژوهش‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، باید با هدف رفع نیازهای جامعه، بازار کار و صنعت انجام شوند.

دکتر پیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف ایجاد دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، ایجاد مراکز فناوری تخصصی به منظور ارتباط بیشتر با صنعت را یکی از ماموریت‌های این دفتر دانست و توسعه تعداد پارک‌های علم و فناوری از تعداد ۳۶ پارک در سال ۱۳۹۳ به ۴۲ پارک علم و فناوری در سال ۱۳۹۶ را بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پارک‌های علم و فناوری تخصصی با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی از دیگر ماموریت‌های این دفتر بود، گفت: در این راستا مراکز نوآوری و مراکز رشد واحدهای فناور از تعداد ۱۵۴ مرکز در سال ۹۳ به ۱۸۶ مرکز در سال جاری رسیده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، همچنین ایجاد دانشگاه کارآفرین، آمایش فناوری و برنامه راهبردی پنج ساله را از برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های ملی فناوری در این دفتر عنوان کرد و افزود: تهیه شاخص‌های کلان ارزیابی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور، تدوین سند آمایش فناوری و تهیه نقشه راه فناوری از اقدامات مدنظر این دفتر در برنامه آمایش فناوری است.

وی بر ضرورت همکاری بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد و ارائه شاخص‌های ورودی فرآیندی و خروجی مربوط به دانشگاه کارآفرین و تدوین مدل همکاری پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها را از سرفصل‌های برنامه ایجاد دانشگاه کارآفرین در کشور برشمرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار