ایجاد ۳۲۷۳ شغل با طرح صندوق کارآفرینی امید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال در هفته دولت در مجموع ۷۸۳ طرح در سراسر کشور با ایجاد سه هزار و ۲۷۳ شغل افتتاح شد که ۶۴۷ طرح مربوط به مناطق روستایی و عشایری و ۱۳۶ طرح در شهرها بود.

همزمان با هفته دولت طرح‌هایی در سراسر کشور افتتاح شد. صندوق کارآفرینی امید با رویکرد حمایت از کسب و کارهای خرد بازار محور نیز در این هفته طرح‌های مختلفی را در سراسر کشور افتتاح کرد.

«اصغر نوراله زاده»، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید امسال در هفته دولت ۲۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای ۷۸۳ طرح پرداخت کرد.

وی افزود: حجم کل سرمایه صندوق به اضافه آورده مردم ۴۳۴ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: از مجموع ۶۴۳ طرح روستایی و عشایری که افتتاح شد ۵۰ درصد در بخش کشاورزی، ۳۷ درصد صنعت، ۱۰ درصد گردشگری، بومگردی و صنایع دستی و چهار درصد فناوری اطلاعات بود.

وی اظهارداشت: ۶۵ درصد طرح‌ها در مناطق غیرمرزی و ۳۵ درصد در مناطق مرزی افتتاح شد و علاوه بر آن ۳۲ درصد طرح‌ها توسعه‌ای و ۶۵ درصد طرح‌ها ایجادی بود.

وی با مقایسه طرح‌های افتتاح شده امسال با سال گذشته، گفت: صندوق کارآفرینی امید سال گذشته ۳۶۵ طرح در سراسر کشور در هفته دولت افتتاح کرد در صورتی که امسال این رقم دو برابر شده است و امسال ۷۸۳ طرح افتتاح شد.

نوراله زاده افزود: پرداخت اعتبارات صندوق در هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته سه برابر رشد داشته است به گونه ای که سال گذشته کل سرمایه‌گذاری صندوق ۱۵۴ میلیارد تومان و تسهیلات صندوق ۹۲ میلیارد تومان بود اما امسال اعتبار صندوق برای طرح‌هایی که در هفته دولت افتتاح شد ۲۴۴ میلیارد تومان شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار