ایجاد ۴۰۰ هزار شغل تعاونی در بخش خدمات

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد ۴۰۰ هزار شغل تعاونی در بخش خدمات
مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۵۰ درصد اشتغال موجود را متعلق به بخش خدمات دانست و گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار تعاونی در کشور در ۲۱ گرایش خدماتی مشغول فعالیت هستند.

علیرضا ناطقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار تعاونی در کشور در ۲۱ گرایش خدماتی اعم از بهداشت و درمان، گردشگری، بسته‌بندی، خدمات غذایی، امور مالی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل و آموزش فعالیت دارند و برابر آمارها این تعداد تعاونی برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته‌اند.

وی با اشاره به ایجاد ۷۰۰ تعاونی خدماتی در ابتدای سال، میزان اشتغال ایجادی توسط این تعاونی‌ها را بیش از ۱۰ هزار شغل عنوان کرد.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که تعاونی‌های گرایش خدمات جزو پرشمارترین تعاونی‌ها هستند، افزود: امسال پیش بینی شده که ۱۳۰۰ تعاونی در بخش خدمات راه اندازی شود و در صورت تحقق این هدف، حداقل ۱۹ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

به گفته ناطقی، ایجاد شغل در ایران از مهمترین موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و تمام سیاستهای اقتصادی و توسعه‌ای بر مبنای ایجاد اشتغال در کشور پی ریزی شود و تلاش ما این است که با افزایش فرصتهای شغلی در اقتصاد بتوانیم بر بحران بیکاری غلبه کنیم.

وی در ادامه اجرای طرح “روستا تعاون” را در ایجاد اشتغال پایدار و ماندگاری جوانان در روستاها موثر خواند و گفت:بر اساس آمارها ۶۰ هزار روستا در کشور وجود دارد که بخشی از آنها با مهاجرت گسترده ساکنان خود مواجه شده‌اند؛ البته در بخشی از این روستاها کمتر از ۱۰۰ خانوار زندگی می‌کنند و طبیعی است که توجه به روستاها می‌تواند تا حد زیادی مشکلات را برطرف کند.

مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، تاکید کرد: وقتی روستایی دارای فرصت شغلی باشد جوانان انگیزه کمتری برای مهاجرت می‌یابند در نتیجه روستاها به عنوان کانون تولید در اقتصاد خالی از سکنه نمی‌شوند. از این رو اجرای طرح ” روستا تعاون” و تخصیص اعتبارات برای ایجاد اشتغال روستایی می‌تواند شرایط زندگی و کار در روستاها را بهبود بخشد.

به گزارش ایسنا، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها و حل بیکاری در مناطق محروم و روستایی می‌شود. بر اساس آمارها تاکنون ۴۸۰۰ تعاونی در طرح اشتغال روستایی ثبت‌نام کرده و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های تعاونی‌ پرداخت شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار