ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی با اجرای ۱۲۹ طرح معدنی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

قابلیت های کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی باعث ایجاد جایگاه ویژه جهانی برای کشورمان شده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه آن قرار است تا سال ۱۴۰۰ زمینه اشتغال برای ۴۰ هزار نفر با بهره برداری از ۱۲۹ طرح معدن و صنایع معدنی فراهم شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، هرکشوری که بخش معدن فعال تری داشته باشد، توسعه صنعتی را با شتاب بیشتری دنبال می کند. ۳۰درصد از گردش مالی اقتصاد کشور وابسته به بخش معدن است (۳۰درصد از سرمایه گذاری داخلی و بیش از ۳۲درصد از صادرات غیرنفتی کشور و ۵/۴۶ درصد از صادرات صنعتی و معدنی و سهم بیش از ۳۰درصد از ارزش بازار بورس کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است).
بخش معدن کشور ما در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان جای گرفته و یکی از کشورهای غنی از حیث دارایی‌های معدنی به حساب می‌آید و در بسیاری از ذخایر مواد معدنی در دنیا ثروتمند است. بررسی صورت گرفته از وضعیت تولیدکنندگان اصلی معدنی در دنیا نشان‌دهنده آن است که ایران در ۱۳ ماده معدنی دارای جایگاه جهانی است و از میان مواد و محصولات معدنی بررسی شده در تولید سنگ گچ در مقایسه با دیگر مواد معدنی تولید شده در کشور دومین سهم در دنیا را به خود اختصاص داده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار